Skip to main content

Ik heb na een reparatie aan mijn soundbar (voor de speakers zelf) ineens een probleem met de verbinding van de soundbar. De verbinding is er voor 10 a 15 minuten en valt dan ineens weg.

Al vanalles geprobeerd, niks helpt. O.a. dit topic:

Er was nog een oplossing en dat is een extra access point.

Nu vraag ik me af of het volgende niet hetzelfde is?

In de instellingen van het modem (box 12) kun je een extra wifi netwerk instellen. En dan 2.4 en 5 apart. Als ik dan alleen 2.4 aanzet en mijn soundbar verbind met dit netwerk zou hij het moeten doen. Zou dit ook een oplossing kunnen zijn ipv een access point?

Alleen krijg je dan het volgende probleem dat mijn device dan niet met hetzelfde netwerk verbonden is waardoor ik dus geen Spotify oid kan aanzetten vanaf mijn device. En omdat mijn andere citation niet met hetzelfde netwerk is verbonden krijg je dat dit ook weer niet werkt samen 

Hebben jullie nog tips of iets?

 

Toevoeging: helaas het verbinden met extra 2.4 netwerk heeft geen zin. Weer valt de verbinding weg...

 

https://forum.kpn.com/internet-9/na-update-oktober-2023-valt-wifi-regelmatig-weg-602184?tid=602184&fid=9

Ik lees ook over een update. Precies in de tijd dat mijn soundbar ter reparatie was is dus het modem geupdated? En nu werkt de soundbar dus niet... Wel toevallig he? 

Ik gok dus dat het komt door de update. Komt hier nog een oplossing voor?


https://forum.kpn.com/internet-9/na-update-oktober-2023-valt-wifi-regelmatig-weg-602184?tid=602184&fid=9

Ik lees ook over een update. Precies in de tijd dat mijn soundbar ter reparatie was is dus het modem geupdated? En nu werkt de soundbar dus niet... Wel toevallig he? 

Ik gok dus dat het komt door de update. Komt hier nog een oplossing voor?

Ik heb de zelfde soundbar, het zelfde modem met de laatste update en geen problemen met de verbinding, toevallig he.


Bedankt voor de opmerking waar ik heel veel aan heb. Voegt echt wat toe aan dit topic.


Laat duidelijk zijn dat het een fout is dat ik het heb aangemerkt als oplossing. Is er iemand die wel serieus wil reageren en mee kan denken over een oplossing in plaats van zo'n nutteloos bericht te sturen? 

Sorry voor de frustratie in mijn bericht. We zijn hier om elkaar te helpen, het zou mooi zijn als we elkaar dan ook echt helpen.

Het liefst zou ik ook gewoon een nieuw topic openen want nu ben ik steeds op mezelf aan het reageren en kan mijn eigen berichten na een tijd niet meer aanpassen of verwijderen. Dat zou het overzichtelijker maken.


A.u.b. dit topic verwijderen. 


Kunt u iets vertellen over de gebruikte apparatuur van kpn. Is de alleen de v12 bv of zijn er ook superwifi,s bij betrokken en hoe is e.e.a. onderling aangesloten. 

Heeft u na de reparatie andere software op het modem gekregen. Kunt u de versie hiervan noemen.

Overigens is het zo dat de extra wifi functie 2.4Ghz exact  hetzelfde werkt als een los aangesloten wifi access point op 2.4Ghz aangesloten met een ethernetkabel.

Het werkt netwerk technisch alleen middels een separate wifi ssid naam maar qua communicatie is het precies hetzelfde netwerk als bij zeg maar de hoofdwifi wordt ingesteld. Bediening zou dus gewoon zonder problemen moeten kunnen. 

Bij dit soort problemen is het vaak een kwestie van zaken uitsluiten . Dus als er bv meer dan 1 wifi punt anders dan het modem actief is schakel dan eens terug naar een hele eenvoudige opzet met bv alleen de wifi van het modem aan en trek alles er eens uit behalve de harman kardon en bv de smartphone voor bediening en vergelijk eens of de situatie dan wel blijft draaien. Zeker ook omdat u aangeeft dat het met 10-15min optreedt zou dit het zoekgebied verkleinen.


Ik heb het modem + 1 super WiFi punt.

software versie Modem: SGEJ1000060E

Alles uitgetrokken zoals je zei. Alleen mijn iPad en soundbar verbonden. Toen deed alles het goed. één voor één alles aangesloten en bij het insteken van de tv en daarna de chromecast leek het mis te gaan. De verbinding viel weg. Op dat moment nog super WiFi en andere citation nog uitgetrokken.

Dus de ingebouwde chromecast interfereert met de chromecast in de tv? Die is apart aangesloten op een stopcontact dus niet met usb in de tv.

En nu? Deze chromecast vervangen? Of kan ik nog iets met de oude chromecast zodat dit niet meer gebeurt? Hij is wel al oud (2015 misschien 2016).

maar ik ga het nog eens proberen, kijken of het echt de chromecast is of toch de tv WiFi. 
edit: 2e keer niks aan de hand….


Inmiddels wat tests verder en nu werkt het prima, dus het is toch niet de chromecast.
De soundbar is btw nog op de normale WiFi aangesloten en werkt op 5ghz (is te zien in de modem instellingen)

Misschien dat het antwoord is alles 1 voor 1 insteken en elke keer 15 minuten wachten om te verifiëren of de verbinding weer verbreekt. Het zou kunnen dat op die manier de soundbar wel verbonden blijft. Omdat het de tijd krijgt om met het extra WiFi signaal dat steeds op komt om te gaan?

ik laat het wel weten mocht er toch iets veranderen.


En weer is de verbinding verbroken. Dus nu wel langer online geweest maar het helpt niet. 


Laat duidelijk zijn dat het een fout is dat ik het heb aangemerkt als oplossing. Is er iemand die wel serieus wil reageren en mee kan denken over een oplossing in plaats van zo'n nutteloos bericht te sturen? 

Sorry voor de frustratie in mijn bericht. We zijn hier om elkaar te helpen, het zou mooi zijn als we elkaar dan ook echt helpen.

Het liefst zou ik ook gewoon een nieuw topic openen want nu ben ik steeds op mezelf aan het reageren en kan mijn eigen berichten na een tijd niet meer aanpassen of verwijderen. Dat zou het overzichtelijker maken.

Ik wil je graag helpen maar zou niet weten hoe.

 

Kun je die KPN hardware niet vervangen door een eigen modem en zien hoe het dan gaat?

 


Ik heb op tweakers.net forum waarschijnlijk het antwoord gevonden. In plaats van het extra netwerk van 2.4ghz hebben zij een extra 5ghz netwerk gemaakt. Fabrieksinstellingen teruggezet en verbinding gemaakt met het extra 5ghz netwerk.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1905186/52

Dus niet 2.4 maar 5, dat had ik nog niet geprobeerd. Nu afwachten of hij het nog tot het einde van de dag haalt... Nu al meer dan 30 minuten verbinding zonder wegvallen!

Als dat niet werkt ga ik inderdaad een aparte router kopen. Ik was toch al van plan om meer apparaten op kabel aan te sluiten. Dan kan die mooi als netwerk switch dienen.


Verwijder het bericht maar. Te vroeg gejuicht helaas. Ik ga een nieuwe router kopen. Hopelijk lost het dan op


De nieuwe router werkte ook niet. Wel beter internet gelukkig en ik kan mijn tv/Xbox bekabeld verbinden nu.

Ik heb de soundbar opgestuurd ter reparatie en zij konden het ook niet meer repareren. Ik Krijg nu een nieuw apparaat toegestuurd.

Mogelijk is de oplossing van een apart 5g netwerk nog wel het beste aangezien het bij anderen wel werkte.

Moderators kunnen jullie voor het overzicht berichten samenvoegen en verwijderen? Maakt het beter leesbaarÂ