Skip to main content

Afgelopen weken bijna dagelijks problemen met wegvallen verbinding.

Na reset modem alles weer up and running.

Een veelvuldige melding die ik bijna om de drie minuten krijg is onderstaande:

Feb 23 16:55:56 VRV9517 syslog.info syslogd started: BusyBox
Feb 23 16:59:14 VRV9517 daemon.info dhcpd: Reclaiming not used lease 192.168.2.10.
Feb 23 16:59:14 VRV9517 daemon.info dhcpd: DHCPREQUEST for 192.168.2.10 from 2c:d2:6b:aa:57:13 via br0
Feb 23 16:59:14 VRV9517 daemon.info dhcpd: DHCPACK on 192.168.2.10 to 2c:d2:6b:aa:57:13 via br0
Feb 23 16:59:14 VRV9517 daemon.info dhcpd: adapter index 17

 

Dit terwijl ik mijn DHCP lease op op twee weken heb staan.

Sommige devices heb ik een vast ip adres gegeven zoals een nas of wifi versterker.

Ha @GerBS, welkom! Welke firmware versie heb jij op de V10A staan? Dat kan je zien door in te loggen op de webinterface. En hoe heb je gereset? Is dat echt door de reset knop in te drukken met een paperclip o.i.d.? En als je reset en vervolgens handmatig geen wijzigingen doet, werkt het dan wel naar behoren?


Goedenavond Marcia,

De firmware versie: v5.00.53 build498-owl

Ik heb de router diverse malen gereset minstens 3 keer de afgelopen  maand. Telkens gaat het een tijdje goed en keert het probleem weer terug. 

Het is een tijdrovende bezigheid waar ik niet op zit te wachten en dat frustreert. Ik begrijp dat kpn dit telkens als oplossing biedt maar dit lost niets op. Behalve het creëren van frustratie. Als je aanbied om logs uit te laten lezen wordt er gereageerd met dat dat niet kan ivm de avg. En als ik aanbied om het te mailen dan willen ze dat ook niet. 

Terwijl ik van mening ben dat je een prima fout opsporing kan doen via het eventlog. 

Ze bieden wel aan een monteur te sturen en daarbij de boodschap als het niet aan het modem ligt je alle gemaakte kosten moet betalen. Dat voelt alsof je ergens dwangmatig tussen in zit.  Ik snap dat kpn niet verantwoordelijk is voor je thuisnetwerk maar kpn zou moeten begrijpen hoe belangrijk dit product inmiddels is geworden in ons dagelijks leven. Dus en log laten uitlezen zou best moeten kunnen mijn ziens.  Al was het maar om de monteur te voorkomen en niet onnodig te laten rijden. 


Maar stel je dan na het resetten ook nog iets in? Of doe je alleen een reset en gaat het dan weer fout? En gaat het om een bekabelde verbinding of alleen om wifi? Zou je je forumprofiel aan willen vullen met je adres en klantnummer? We hebben inderdaad niet een e-mailadres o.i.d. waar je die logs naar kunt mailen. Vaak als er iets speelt wat vanaf afstand niet opgelost kan worden, sturen we een monteur zodat die er naar kan kijken. 


Inmiddels het modem geruild met een v10 en dezelfde configuratie als de v10a en heb nu geen problemen meer.  Het log blijft leeg en geeft geen meldingen meer.

Wat mij betreft is het hiermee afgedaan 

Gr GerÂ