Skip to main content

Ik heb een aantal vragen. 
Waarom zou je ExtraWiFi gebruiken ipv ‘gewoon’ WiFi?   
Is dat puur zodat je 2,4 en 5GHz duidelijker kunt onderscheiden? 

Moet je ‘gewoon’ WiFi uitzetten als je ExtraWiFi gebruikt?
Waarom zou je beide aanzetten?  Dus ‘gewoon’ WiFi en ExtraWiFi. 

Als je ExtraWiFi aan hebt kan je niet de uitzendfrequetie (kanaal) kiezen.
Dat kan alleen bij ‘gewoon’ WiFi.  Waarom is daarvoor gekozen? 

Ik heb nu ‘gewoon’ WiFi uit en ExtraWiFi aan voor zowel 2,4 als 5GHz. 
Het GAST-account heb ik ook aan, maar ik zie niet of het 2,4 of 5GHz is.
Hij staat maar één keer in mijn WiFi toegangspunten lijst. 

 

Hallo @kelsay 1 inderdaad om duidelijk onderscheid te hebben, anders kunnen sommige apparaten niet verbinden.

2 de standaard wifi moet gewoon aan blijven staan, anders werkt geen enkele wifi 

3 omdat extra wifi gekoppeld is aan standaard wifi

4 als je standaard wifi uit hebt,  heb je totaal geen wifi

 


Dankjewel voor je reactie. 

Wat betreft punt 2. Dat werkt toch wel. Ik heb de ‘gewone’ WiFi uit en de ExtraWiFi aan. 

Maar okay, ik laat het dan maar even zo. 

 


Hallo @kelsay , als je de gewone wifi uit hebt, werkt geen enkele wifi.

 


Hallo @kelsay, een aantal goede vragen!

 

Extra Wifi

Extra Wifi is een extra wifinetwerk (SSID) dat je aan kunt zetten zodat je de mogelijkheid hebt om jouw wifinetwerk te splitsen in 2.4 en 5 GHz of om een van deze beide frequenties uit te laten. Dit kan handig zijn voor de wifiverbinding met sommige smart-apparaten die alleen op 2.4 GHz werken, bijvoorbeeld. 

Deze Extra Wifi staat standaard uit. Hoe je dit kunt instellen, lees je hier: Extra Wifi op de KPN Box 12.

Extra Wifi is niet op de Experia Box V10A en V10 beschikbaar. Je kunt op de Experia Box V10 nog wel de netwerken splitsen in 2.4 en 5 GHz.

 

Gastwifi

Gastwifi is een extra wifinetwerk (SSID) dat gescheiden is van je eigen wifinetwerk. Gasten kunnen hiermee wel jouw internetverbinding gebruiken. Maar ze krijgen geen toegang tot gedeelde bestanden en apparaten. Zo hou je het veilig.

Hoe je dit kunt instellen, lees je hier: Gastwifi op de KPN Box 12, Gastwifi op de Experia Box V10A en Gastwifi op de Experia Box V10.

 

 

Geeft dit zo wat meer duidelijkheid?


Ja dankjewel!