Skip to main content
Beantwoord

Verschillende diensten via wifi traag of geblokkeerd terwijl wifi snelheid goed is

• 21 februari 2025
  • 4 reacties
  • 38 keer bekeken

Ik heb bij mijn eigen thuis problemen met bijvoorbeeld WhatsApp deze lijkt wel geblokkeerd worden waardoor mijn telefoon steeds op 4G gaat nu werk ik in de ICT en heb nu bij twee andere klanten exact hetzelfde, bij sommige bankzaken gebeurt het ook. Dit geld zowel voor iPhone als voor Samsung.

Het probleem ligt niet in het wi-fi signaal deze is sterk en snel, Wat kan ik doen om het te verbeteren zonder de modem op DMZ te zetten en mijn eigen Firewall/router met access point te plaatsen? 

Mvg.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Wat voor modem gebruik je ​@Alle namen al in gebruik?

Je zou kunnen kijken of je met de instellingen van je firewall of modem nog wat aan kunt passen. Op onze kennisbank staat dit allemaal beschreven Kennisbank | Modems

Bekijk origineel

4 reacties

• Slimmerik
  • 77 reacties
  • 21 februari 2025

Als je telefoon overgaat op 4G, dan heb je gewoon geen bereik naar je AP (of deze reset dan op dat moment).

Wat geeft een programma als Wifi analyzer over je signaal sterkte en drukte in je buurt en is dit op 2.4/5/6 GHz?

Zeker wel een goed bereik, snelheidstest geeft circa 450/450 op het moment gemeten wanneer het weer geblokkeerd wordt.

Met een VPN verbinding via wifi geen enkel probleem meer.. lijkt mij dan een instelling in de firewall...

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15493 reacties
  • Antwoord
  • 24 februari 2025

Wat voor modem gebruik je ​@Alle namen al in gebruik?

Je zou kunnen kijken of je met de instellingen van je firewall of modem nog wat aan kunt passen. Op onze kennisbank staat dit allemaal beschreven Kennisbank | Modems

Reageer