Skip to main content

Op mijn internetabbo met 100Mbit/s down en 10Mbit/s up haal ik de onderstaande resultaten via speedtest (paar keer gedraaid). Allereerst haal ik nooit de 100Mbps die ik zou moeten halen (gemiddeld steeds ~50). Daarnaast valt het meĀ op dat de upload snelheid erg hoog is.

Mijn modem is aangesloten op glasvezel en staat onder in de meterkast. Vanuit het modem gaat rechtstreeks een ethernetkabel naar een D-Link DHP-600AV Powerline adapter die daar ook het stopcontact ingaat. Boven op de zolder is deĀ ethernetkabel rechtstreeks vanuit een andere Powerline adapter van hetzelfde typeĀ aangesloten op mijn Macbook.

Vraag: Waarom haal ik consequent zoā€™n hoge upload snelheid en hoe verbeter ik mijn download snelheid? Kan het eventueelĀ zijn dat de Powerline adapters van invloed zijn op de throughput?

Ā 

Ā 

Bij de huidige glasvezelverbindingen heb he een synchrone snelheid, d.w.z. dat de upload/download-snelheden gelijk behoren te zijn, misschien heb jij een ander ouder abo of bij een andere provider.

De snelheid meet je het best met 1 pc rechtstreeks bekabeld op het KPN-modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit, dan moet je in de praktijk ongeveer 120Mbit/s down kunnen halen en iets meer up @M44tenĀ 

Meten via powerline-adapters en via wifi is zinloos en geeft geen betrouwbare resultaten.

Zie onderstaande link voor aanvullende info:

Ā 


Reageer