Skip to main content

Afgelopen week heb ik mijn alles-in-1 abonnement verlengd en mijn Internet snelheid verhoogt. Aangezien ik een verouderd netwerk had (Apple Timecapsule + Airport express) heb ik gelijk deze producten vervangen door een Mesh netwerk met 4x een TP-link Deco X50. De wifi werkt met alle producten perfect, alleen het iTV werkt voor geen meter. 

Ik heb vrijdag en vandaag een uur TV kunnen kijken en dan ineens komt de melding dat de verbinding met de zender is verbroken (Foutcode:stb-nmc-400). Vrijdag stond de Deco X50 in router modus en vandaag heb ik dit aangepast naar Accesspoint. Dit heeft het probleem dus tijdelijk verholpen.

Als ik rechtstreeks een kabel leg tussen de KPN modem en het TV kastje werkt het wel. 

Heeft er iemand een advies hoe ik dit kan verhelpen?

 

De tv ontvanger moet bekabeld aangesloten worden op het modem.  In de praktijk werkt via wifi af en toe wel maar blijkbaar ook vaak niet.  Vaak is Igmp snooping het probleem. 


Hoi @Joep1965, dank voor je reactie. 

De Tv ontvanger is bekabeld aangesloten alleen niet op het modem. 

In de modem komt de glasvezel binnen. 

Die is bekabeld aangesloten op mijn Deco X50 access piont. 

En op het access point zit de kabel die leidt naar de UTP contactdoos waar het iTV kastje op is aangesloten.


Hallo @n_woudboer  de tp link moet routed mode en igmp snooping ondersteunen, anders gaat het niet werken.

@wjb weet hier veel van, ik heb hem even ingeseind en wil je misschien wel helpen.

Succes.

 


Wordt die Deco X50 in accesspoint mode gebruikt?

Staat IGMP snooping aan op die Deco X50?


De Deco heb ik in Access point mode staan en IGMP snooping staat aan. 

 


De Deco heb ik in Access point mode staan en IGMP snooping staat aan. 

Als er dan nog altijd STB-NMC-400 meldingen komen dan ben ik bang dat de verbinding met de backbone niet krachtig genoeg is om de IGMP TV streams te verwerken.


Dank voor de reactie wjb!

En wat bedoel je met de backbone? 

Ik heb een glasvezel aansluiten met 200mb up- en download. 

Zou het nog iets uit kunnen maken dat het iTV kastje aangesloten is op de Deco en niet rechtstreeks op de modem?


Met de backbone bedoel ik de wifi verbinding tussen die Deco en het basisstation van de Deco set.

Als je de TV ontvanger rechtstreeks op de Experia/KPN Box aansluit dan zou het probleem niet op mogen treden.


Ga ik dat vanavond eerst proberen @wjb 

En dan geen aanpassingen aan mijn Deco verder toch? 


Nee, geen veranderingen aan jouw Deco.


@wjb @JanD @Joep1965 bedankt voor jullie hulp.

Ik heb hem rechtstreeks aangesloten (werkt) en daarna alle kabels nog een keer nagelopen en opnieuw bevestigd. Na die actie werkt de iTV ook als ik hem op de Deco aansluit. 

 


@wjb even een vraagje. Ik ben nieuw hier, en ook bij KPN, dus heb niet alle berichten nog gelezen op dit forum maar zie dat jij wel veel ervaring en kennis kan delen. Dank daarvoor alvast.

Ik heb ook een 200mb glasvezel abonnement afgesloten voor mijn nieuwe huis en wilde op aanraden van een vriend ook bovenstaande Deco x50 set aanschaffen, maar zie dat het niet overal even vlekkeloos werkt. Waarom zou ik niet gewoon 2 of meer superwifi punten van KPN aanschaffen?   


Mijn ouders hebben de Deco X50 van TP-link aangeschaft op aanraden van een expert, omdat ze al jaren ellende hebben met de tv-ontvanger van KPN zelfs met de verschillende DVS kastjes die ze op aanraden van KPN hebben aangeschaft blijft deze continu uitvallen. 

De X50 leek de oplossing, echter na 2 dagen viel hij weer uit met de melding STB-NMC-400. Alle menu´s werken echter het beeld loopt 2 seconden en dan krijg je de foutmelding.

Er is nu een monteur geweest welke claimed dat dit systeem niet werkt met de TP-link deco X50 en heeft mijn ouders een zelfde systeem aangesmeerd van KPN zelf €300,-… 

Volgens mij is het een setting in de TP-link. Kan iemand bevestigen dat het systeem met een DecoX50 werkt? 


@Roland124 als u dit topic gelezen heeft, dan weet u eigenlijk al genoeg toch? Het werkt niet.

Leg gewoon een kabel. Of laat hem leggen. 


@Roland124 als u dit topic gelezen heeft, dan weet u eigenlijk al genoeg toch? Het werkt niet.

Leg gewoon een kabel. Of laat hem leggen. 

Ik lees anders; Na die actie werkt de iTV ook als ik hem op de Deco aansluit. 


@Roland124 als u dit topic gelezen heeft, dan weet u eigenlijk al genoeg toch? Het werkt niet.

Leg gewoon een kabel. Of laat hem leggen. 

Ik lees anders; Na die actie werkt de iTV ook als ik hem op de Deco aansluit. 

En vlak daarvoor staat "Ik heb hem rechtstreeks aangesloten". De tv ontvanger dus rechstreeks op het modem aangesloten. Precies wat WJB in een paar reacties eerder adviseert. En dat werkt.


@Roland124 als u dit topic gelezen heeft, dan weet u eigenlijk al genoeg toch? Het werkt niet.

Leg gewoon een kabel. Of laat hem leggen. 

Ik lees anders; Na die actie werkt de iTV ook als ik hem op de Deco aansluit. 

En vlak daarvoor staat "Ik heb hem rechtstreeks aangesloten". De tv ontvanger dus rechstreeks op het modem aangesloten. Precies wat WJB in een paar reacties eerder adviseert. En dat werkt.

Beetje vreemd opgeschreven dan maar hartelijk dank. Dat scheelt mij lig een miskoop. :)

Zou de Netgear Orbi RBK353 een betere keuze zijn ivm de iTV kastjes? (Ik wil een satelliet bekabeld op de Xperiabox v10 aansluiten en de kabel voor het iTV kastje dan in de satelliet steken)

Of is er een speciaal protocol nodig waaraan moet voldoen? En welk wifi6 Mash netwerk heeft dat dan wel?


Bij geen enkel WiFi systeem is het zeker dat het werkt. U kunt het beste de tv ontvangers bekabeld aansluiten. Dat is de enige manier die gegarandeerd moet werken. Alle andere manieren zijn lapmiddelen die je moet zien als tijdelijke oplossing. Waarbij niet zeker is dat het zal werken en zal blijven werken. 

Wilt u het echt via WiFi doen, dan kunt u het het beste met de SuperWiFi's van KPN zelf proberen. Systemen van andere merken werken waarschijnlijk niet.


Bij geen enkel WiFi systeem is het zeker dat het werkt. U kunt het beste de tv ontvangers bekabeld aansluiten. Dat is de enige manier die gegarandeerd moet werken. Alle andere manieren zijn lapmiddelen die je moet zien als tijdelijke oplossing. Waarbij niet zeker is dat het zal werken en zal blijven werken. 

Wilt u het echt via WiFi doen, dan kunt u het het beste met de SuperWiFi's van KPN zelf proberen. Systemen van andere merken werken waarschijnlijk niet.

Bekabeld met een mesh satelliet er tussen moet toch kunnen? Vreemd dat het schijnbaar problemen oplevert.Â