Skip to main content

Ik heb thuis nog altijd een draaischijf telefoon staan. En die wil ik graag houden. 

 

Ik had daarin een printje wat pulse omzette in toon, maar deze print lijkt overleden. Daarom zou ik graag een Grandstream ATA HT802 kopen om de draaischijftelefoon weer gewoon te kunnen gebruiken.

 

Zijn er oplossing i.c.m. de V10A of moet ik dan ook het modem vervangen? (en als ik het modem moet vervangen, zijn er dan modems die wel direct VOIP met een draaischijf kunnen aansturen of moet ik dna én een modem, én een HT802 kopen?)

Hallo @Space_NL ,

Ik heb zowel een V9,als box 12.De v10 gooide zich er steeds uit dus hup v9 erin die nu weer stabiel is.De V9 wil ik dus wel houden maar de v10 en box 12 zijn over.Je mag de box 12 wel hebben aangezien ik de v9 prima vind.De v10 staat al klaar voor retour.

Dan kan ik ook eens de v10A testen.

Maar dit is wel je eigen verantwoordelijkheid.


Goed. kleine update.

Afgelopen week wat meer thuis moeten werken dan de laatste tijd. Daarbij schoot mijn VPN een paar keer onderuit als ik iets anders deed (dropbox foto upload vanaf telefoon bijv.). 

PingPlotter aangezet en wat testen gedaan, daarbij ging de ping bij een speedtest van 21ms naar 2500ms+. En telkens packet loss bij veel upload. 

Op twitter KPN paar screenshot gestuurd, volgens hun was modem OK en interne netwerk niet. Diverse testen gedaan (waaronder direct UTP van pc naar modem en eigen netwerk compleet uitgezet). Problemen bleven. 

Gebeld met KPN op aanraden twitter helpdesk. Terwijl ik aan de telefoon was duur hun modem herstart. Er gebeurd van alles (ook lampjes op het modem etc) conclusie: monteur.

Vandaag de monteur geweest, heeft de lijn gemeten en alles zou goed moeten zijn. Desondanks “was hij geen fan van de V10A”, dus een box V12 uit de auto. Tijdens het gesprek ook benoemd dat mijn TV kastje al eens omgeruild was, en nu nog slechter was dan daarvoor. Nieuw TV kastje uit de auto :-)

Net wat testen gedaan en nu lijkt wel alles normaal te blijven werken. Geen packet loss tijdens een speedtest meer. 

En, leuk detail … opeens werkt mijn telefoon ook weer zoals het hoort. Blijkbaar was de print dus helemaal niet kapot, maar was er meer mis met het modem…
Vanavond maar eens testen of ook mijn TV problemen opgelost zijn nu :-)


Hallo @Space_NL ,

Super,Dan gaat mijn V12 terug naar KPN!(aangezien je al voorzien bent:)


Zeker, bedankt voor het aanbod!