Skip to main content

Ik krijg sinds afgelopen zaterdag geen VPN verbinding meer via de Experiabox. Als ik mijn laptop verbinding laat maken via de hotspot van mijn mobiel, dan lukt de VPN verbinding wel. De firewall uitzetten helpt niet. Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is?

*Admin: topic naar juiste categorie verplaatst

Hallo @K.Goodijk , gaat het om een bedrijfs-VPN om toegang te krijgen tot de computersystemen van het werk, dan kun je het beste even contact opnemen met de IT-afdeling van je werk.

Of gaat het om een persoonlijke vpn om je ID-gegevens te verbergen?

 


Beste Jan. Het gaat om een bedrijfs-VPN, de IT-afdeling heeft er al naar gekeken. Als inlog via de hotspot van mijn mobiel, dan lukt dat. Maar als ik mijn laptop via mijn Experiabox V10 verbinding wil laten maken, dan lukt het niet, hoewel internetverbinding er gewoon wel is. Vorige week vrijdag was dit probleem er nog niet. Op advies van de IT-afdeling ben ik nu hier beland. Kan het probleem niet in de Experiabox zitten?


Hallo @K.Goodijk  heb je het modem al eens een fabrieks-reset gegeven, dus niet alleen even aan-uit?

Heb je glasvezel of xDSL, indien glasvezel, haal dan die kast ook eens minimaal 30 seconden van de stroom af, start hem dan weer op en start dan de modem weer op.

Succes.

 


Ik heb glasvezel. Heb de experiabox zojuist 30sec van de stroom gehaald, maar er is niets veranderd gelaas. Dit heb ik overigens vanochtend ook al twee keer gedaan.


Resetten van de modem helpt ook niet helaas.


De kans is zeer groot dat het probleem toch echt aan de host zijde (dus bij jouw werkgever) gezocht moet worden.

Veelal betreft dit IP blokkades door frequente inlogpogingen die fout lopen.

Ook wij hebben onze firewalls zo ingesteld staan dat bij drie foutieve inlogpogingen binnen tien minuten het IP adres van de cliënt geblokkeerd wordt.


Nee, dat kan het niet zijn. Als ik mijn laptop via de hotspot van mijn mobiel verbind, dan kan ik gewoon inloggen op de VPN-verbinding. Het probleem doet zich pas voor als ik mijn laptop via mijn Experiabox met internet verbind, dan geeft de VPN-verbinding niet thuis. Dit probleem doet zich voor sinds afgelopen zaterdag, daarvoor ging het prima.


Nee, dat kan het niet zijn. Als ik mijn laptop via de hotspot van mijn mobiel verbind, dan kan ik gewoon inloggen op de VPN-verbinding. 

Precies, vandaar dat ik ook denk aan een blokkade van jouw IP adres.


Heeft u een 2de laptop beschikbaar? Kun je die bekabeld aansluit op de Experiabox? Daarop kun je dan een hotspot maken. Met Windows 10 rechtsonder bij het klokje, is niet zo moeilijk, beetje vergelijkbaar als dat je dat bij je mobiel doet. Vervolgens daar je eerste laptop mee verbinden. En VPN proberen. Ik ben benieuwd of dat lukt.


Ik heb precies hetzelfde, experiabox voor de 2e keer uitval, reset en alles gedaan wat hierboven is geschreven en hij doet niets


... experiabox voor de 2e keer uitval ...

Wat bedoel je hiermee?

Kan je eens wat uitgebreider beschrijven wat het probleem is dat je ervaart?


Reageer