Skip to main content

Ik wil een SSL vpn verbinding opzetten met een sophos client. Deze kan echter geen verbinding maken.

Na even wachten komt de volgende melding voorbij: 

Wed Apr 15 19:21:29 2020 MANAGEMENT: >STATE:1586971289,RECONNECTING,tls-error,,,,,

Heb hier onze helpdesk van Aragorn naar laten kijken. Hij heeft ook e.e.a. ander extra open gezet in de experia box, maar werkt nog steeds niet. 

Vervolgens de vpn client op mijn laptop geinstalleerd. Daar werkt het via wifi ook niet.

Daarna de laptop met hotspot aan mijn telefoon gekoppeld en werkte meteen.

Volgens de helpdesk moet er bij KPN iets open gesteld worden (of nog extra op de experiabox)

Graag hulp hierbij

Bij voorbaat dank,

Volgens de helpdesk moet er bij KPN iets open gesteld worden (of nog extra op de experiabox)

Er hoeft door KPN niets open gesteld te worden immers uitgaand staat alles volledig open.

Wat is het subnet van het netwerk dat door jouw werkgever gebruikt wordt?

Is dat toevallig hetzelfde subnet als die van jouw Experia Box. (192.168.2.0/24)

 


Er hoeft niets open gezet te worden denk ik. Alles staat al open, binnen vandaan naar buiten toe word niets geblokkeerd. Het probleem zal waarschijnlijk zijn dat het subnet wat u bij de cliënt gebruikt, de Experiabox, hetzelfde is als dat bij de server gebruikt word.


Dag @Rene van Kronenburg. Welkom hier. Ik zie dat @wjb en @Nick83 je al op weg proberen te helpen. Kun je met deze reacties eerst verder? :slight_smile:

Zou je voor de volledigheid jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode/huisnummer en je klantnummer? Laat je het weten als je dit gedaan hebt?


Hallo @Rene van Kronenburg. Ik heb geen reactie meer van je gezien. Ik hoop dat dit betekent dat je VPN-verbinding inmiddels werkt. Als je nog wel ergens hulp bij nodig hebt, laat het dan gerust weten. 


Reageer