Skip to main content

Hoi, sinds kort zie ik met de KPN Thuis app een vreemd device in mijn wifi netwerk. De firma is 

ICOMM HK LIMITED

De device aan is "android" met een hex nummer erachter. Weet iemand watvoor device dat is? 

Hallo @Tom Wmonkeyfield 

 

Heb je soms onlangs zonnepanelen laten installeren en zijn die ook via WiFi aangemeld?

Er is een Indiase firma met die naam die iets met zonnepanelen doet, maar die lijkt eigenlijk niets met ICOMM HK te maken te hebben.

Die HK firma doet iets met netwerk chips, kan dus ook een router, switch of netwerkkaart zijn.
 


Nee, ik heb geen zonnepanelen laten installeren en voor zover ik weet de buren ook niet.

Ik zie het device de laatste weken en daarvoor niet en heb alleen standaard KPN apparatuur.

Tom


Aangezien er android als naam staat, zou het een tablet, mobiel of b.v. ook een TV met android kunnen zijn, heb jij (of misschien medebewoner) onlangs nieuwe apparaten aangesloten of aangemeld via WiFi?

Is het echt iets wat via WiFi connectie maakt of is het bedraad aangesloten, kan je b.v. in het modem zien?


Opgelost. Gelukkig geen spionnen in het thuisnetwerk. Mijn vrouw had ons digitale Denver Frameo fotolijstje in standby aan staan. Dat is niet te zien zonder te controleren. Bedankt voor de reacties. Tom