Skip to main content

Welk wachtwoord moet ik gebruiken om in te loggen op de zwarte wifi versterkers?

In de ExperiaboxV10  kom ik gewoon met mijn eigen wachtwoord, in de witte versterkers met het wachtwoord die op de versterker staat(cijfers), maar de zwarte versterker werkt zowel het wachtwoord van de V10 niet en ook het wachtwoord die op versterker staat niet.

 

Resetten heb ik al eens gedaan!!

Standaard is de Experia Wifi te benaderen via 192.168.2.150. Je logt in met admin als gebruikersnaam. Het wachtwoord vind je onderop de Experia Wifi (web password) je logt in met het wachtwoord wat op de knipperende versterker staat.


Goedemiddag @Joep1965 ,

Gedaan maar werk niet, moet nu al n tijdje wachten


Klopt.  Toevallig ben ik gisteren ook aan het tobben geweest.  Ik kwam er maar niet in en opeens was het bingo. 


Ineens is mijn wachtwoord gereset:thinking:

Maar kan inloggen nu


Mooi!! Als je vragen hebt horen we het graag.


+@Joep1965 

Nog iets wat mij opvalt in de thuis App,

Krijg 2 dezelfde AP versterkers te zien in de app of een die op 1ste verdieping staan, nooit 4 verschillende.

 


De witte AP versterkers zijn ook altijd erg warm

 


Heb je zwarte en witte staan??? Overigens worden die witte altijd wel een warm. Ik had ze ook en toen viel het me ook al op.


Ja 2 zwarte en 2 witte. 

Zwarte naast v10 modem, eerste verdieping witte, zolder zwarte en achter in het tuinhuis een witte. Allen bedraad. 


Da's niet ideaal hoor. Ze werken niet samen he. Het moet anders:wink:


In een ander topic van mij van 3 maanden geleden zeggen ze dat het geen probleem is.

 

 


Het is ook geen probleem maar je hebt er niks aan. Die witte in de schuur kan. Daar moet je dan wel iedere keer dat je er komt handmatig inloggen. Zet 1 zwarte naast je tv ontvanger.  De kabel die nu in de ontvanger zit doe je in de experia wifi en met het korte kabeltje verbind je de ontvanger met de experia wifi. De 2de zwarte zet je op de 1dte verdieping. De zolder haal je dan wel qua bereik. 


In de schuur doet het ook gewoon met dezelfde netwerknaam...als je dat bedoeld.

 

Op zolder is te weinig bereik en kan de versterker nergens anders kwijt. Noeuwboiw met dik cement dekvloer en vloerverwarming.

 

Gewoon vreemd dat de app niet alle internetpunten weergeeft....of 2 dezelfde!!


...


Ik ga proberen het je uit te leggen.  De zwarte ondersteunen meshtechnologie.  Dat betekent dat je mobiel naadloos overgaat van de ene naar het andere wifipunt. Daar merk je dus helemaal niets van. De witte doen dat niet. Daar moet je mobiel altijd apart verbinding maken met het Wi-Fi punt.  Dat doet je mobiel ook maar niet zolang hij nog verbonden is met een andere. Stel jij bent in de woonkamer en je loopt naar zolder. Daar merk je niet dat je mobiel overschakelt van de experia wifi naar de andere. Je bent in de woonkamer en je gaat naar de schuur.  Dan schakelt jouw mobiel niet automatisch naar de witte versterker. Dan moet eerst de verbinding met de woonkamer verbroken worden, bijvoorbeeld door de afstand, wil de witte versterker zn werk gaan doen. Ik heb drie zwarte. 2 in huis en 1 in de schuur. Bekabeld uiteraard. Ik heb over goed Wi-Fi en merk niets van het overschakelen van het ene punt naar het andere. En zo hoort het ook.


Dank je voor je uitleg, ik heb net geprobeerd maar om alles soepel te laten verlopen en goeie wifi binnenshuis te hebben zal ik nog 1 a 2 zwarte erbij moeten hebben


Dank je voor je uitleg, ik heb net geprobeerd maar om alles soepel te laten verlopen en goeie wifi binnenshuis te hebben zal ik nog 1 a 2 zwarte erbij moeten hebben

Hallo @ToWe , die kun je in de lokale KPN-winkel kopen of via de KPN webwinkel bestellen:

Starterskit Experia WiFi (2 stuks) (kpn.com)


@Joep1965 je zegt dat de zwarte meshtechnologie ondersteunen maar is dat ook zo? Kan het niet terug vinden in de beschrijving. Wel bij de super wifi zie ik het staan.


@Joep1965 je zegt dat de zwarte meshtechnologie ondersteunen maar is dat ook zo? Kan het niet terug vinden in de beschrijving. Wel bij de super wifi zie ik het staan.

Hallo @ToWe , de zwarte vierkante en de ronde witte gebruiken dezelfde software en werken dus samen.