Skip to main content

Ik wil de internet aansluiting op de 1e verdieping doorlussen naar de 2e verdieping maar als ik de 8 aderige kabel aansluit op de 1e verdieping valt daar het internet signaal weg ook al zit er op de 2e verdieping nog niets aangesloten .

Moet ik een hele complete nieuwe kabel vanaf de router neer gaan leggen ?

IK kan toch wel op de 1e verdieping gaan splitsen ?

Hallo @Handige Harry de kabel kan defect zijn, als je op de 1e etage internet gebruikt en je wil op de 2e etage ook internet gebruiken heb je een switch met meedere poorten nodig.

 

 


Wat bedoel je me precies met splitsen? Waar sluit je de kabel nu op aan wanneer je aan het splitten bent?

Als je nu een kabel naar de 1ste verdieping hebt lopen en je wilt daar bedraad internet behouden en tevens bedraad internet op de 2de verdieping gebruiken heb je een switch nodig. Als ik het word splitter zie dan denk ik aan deze krengen, die moet je niet willen gebruiken.


Oke mannen , dank jullie voor het antwoord 

Dus z’n zwart kastje ala amazon dus 1 erin en 2 eruit werkt niet  , je moet begrijp ik een met een voedingstekker 220 V en b.v. 4 of 5 ethernet aansluitingen gebruiken , waarvan 1 erin en meerdere
eruit 

 


Dat heb je inderdaad helemaal goed. Je doet er goed aan om de switch te nemen die @gjtm aanraad.


Oke dank jullie voor de hulpÂ