Skip to main content

Al een tijd heb ik de Orbi 750 (met twee satelieten) als accesspoint gekoppeld aan de experiabox. Na de laatste update op de Experiabox 12 (week geleden uitgevoerd) kreeg ik opeens problemen, waarvan de belangrijkste wegvallende Wifi verbinding van apparaten. 

 

Na kort onderzoek zag ik dat de wifi op de experiabox opeens aan stond, terwijl ik die normaal altijd uit had staan aangezien de Orbi de Wifi taak uitvoert. De Orbi staat ook in AP modus. Vervolgens de Wifi uitgezet met de knop aan de zijkant (via web interface kan je de wifi blijkbaar niet uitzetten!!!). Ook zag ik dat ik de ethernetkabel vanaf de experiabox naar de Orbi niet in de WAN/Internet ingang had gedaan eerder (in de Orbi). Wellicht dat dat het probleem kon zijn. Dus ik heb dit gewijzigd en de kabel in de WAN op de Orbi geplaatst. 

 

Dit alles heeft echter het probleem niet opgelost! Wie heeft een idee of kan mij verder helpen???? Met de feestdagen voor de deur alles behalve fijn :-(  

Hoi @GigaProton, welkom op ons forum!
Vanuit KPN heb ik hier niet echt een oplossing of verklaring voor maar wellicht kan de community hier iets mee. Er zijn hier ook wel verschillende topics over te vinden:


Inmiddels alles opnieuw ingesteld. Eea werkt weer, alleen port forwarding mbt NAS nog even mee stoeien 😬