Skip to main content

Ik heb een Experiabox V10 in de meterkast en 2 Wifiversterkers.
Tevens gebruik ik Google home om lampen de schakelaars mee te bedienen, via de apps Smart Life (16 schakelaars en lampen) en eWeLink. (10 schakelaars en lampen)
1 ExperiaWIFIbox (BG) in de huiskamer. 2 lampen, 13 schakelaars, 2 Google Hub, 1 Google Mini en 1 Nestthermostaat.
1 ExperiaWIFIbox (1ste verdieping) in de slaapkamer. 3 lampen, 4 schakelaars en 1 Google Hub.
Die in de slaapkamer moet ik regelmatig opnieuw starten omdat enkele schakelaars cq lampen geen Wifi hebben en binnen enkele minuten zijn ze er weer maar voor hoe lang? Uitvallen is randem.
Het geen bereik hebben op de lampen cq schakelaars is op beide apps.
De lampen of schakelaars die uitvallen zijn alle van de 1ste verdieping.

Heb ook al regelmatig via de manager laten zoeken naar de beste instellingen gaat 1 a 2 dagen goed.

Wie weet raad?

Misschien is het een optie om de lampen en schakelaars op het Extra WiFi netwerk te zetten? Of gebruikt u die al?


Bedankt voor je reactie.
Maar dit begrijp ik niet ben 75 jaar en probeer het allemaal te volgen.
Kun je iets duidelijker zijn svp.

 

gr


Hoi @Skippy46, welkom op het forum! Je hebt vrij veel apparaten in huis, het kan dan zijn dat daar ook onderling elkaar wat stoort. De Extra Wifi kan dan een oplossing zijn. Dit is een nieuwe functie in de SuperWifi punten. 

Wat dit doet is een tweede wifinetwerk activeren. Op dit tweede netwerk kun je dan je smart home apparaten verbinden. Je noemt twee soorten, Smart Life en eWeLink. Communiceren die beide systemen ook onderling met elkaar? Want dan zou je de Smart Life apparaten op de Extrawifi kunnen zetten, en de eWeLinks op de hoofdwifi laten.

Wat wel belangrijk is om hierbij in het achterhoofd te houden: als je deze apparaten dan via een app op een mobiel of tablet wilt besturen, dan moet ook dat apparaat (tijdelijk) op diezelfde wifi zitten. Het zou ook gewoon moeten werken als je mobiel op de hoofdwifi zit en een van de aan te sturen apparaten op de Extra Wifi, maar dat kan (afhankelijk van je apparaten) nog wel eens moeilijk zijn.

 

Stappen om Extra Wifi aan te zetten en in te stellen vind je hier: 

 


Erik bedankt voor de steun ik ga aan de slag volgens jou informatie.

 

gr Wiel Zeegers