Skip to main content

Ik hen pas internet van KPN gekregen en aangesloten. Op de eerste plaats moet ik zeggen dat alles goed werkt. Echter ik ben van de “oude”stempel en ik wil weten op welk ip adres / kanaal wat zit.

Ik heb mijn wifikanaal op 3 gezet in de modem. Kijk ik nu op een wifi analyser InSSIDer Zie ik een hidden SSID staan van zo zowel 20 als 80 Mhz, Verder zie ik in de 2,4MHz 2 toegangspunten, Vraag wat is dit, zijn dit soms de wifikanalen van de modem zelf. ( dacht dat deze uitgeschakeld zouden worden zodra je de superwifi aansluit ) Verder zie ik op ook een signaal op kanaal 3, en dat is wat ik zelf heb ingesteld.

Kijk ik nu in de informatie van de superwifi's zie ik dat deze beiden uitzenden op 5MHz.

Wie kan mij hier duidelijkheid in verschaffen.

 

De SuperWiFi's zenden zowel 2,4 als 5 GHz uit. Ze communiceren onderling via dat hidden SSID. Als u de KPN Box als router heeft, dan hoort in principe het WiFi van deze box uit. Het gebeurt alleen niet altijd automatisch bij dit model. Als u het kanaal op 3 zet in de KPN Box, dan is deze instelling alleen van toepassing op het WiFi van de box zelf, niet op dat van de SuperWiFi's. 


Bedankt Nick83, voor het snelle antwoord. Dus als ik het goed begrijp zend de superwifi alleen uit op 5MHz. M.a.w. als ik een printer heb die op 2,4MHz werkt krijg je geen verbinding omdat de  superwifi 5MHz aanbied. Zag net al een topic van iemand die problemen had met zijn grasmaaier.

Ik zou in de modem de 5MHZ uit kunnen zetten, dan de printer installeren en daarna de 5MHz weer aanzetten in de modem. ( wel eerst de superwifi van de modem loskoppelen.)

Vraag 2 kan ik als ik de superwifi eraf haal de SSID (hidden) van de modem weer anable zetten ?

Vraag 3 als ik netwerknaam wijzig via de kpnthuis app , moet ik dan alles weer opnieuw instellen of wordt dit automatisch overgenomen door de superwifi en anders devices zoals gsm, printer, internetradio.

Alvast bedankt Nick83.


Vraag 2 kan ik als ik de superwifi eraf haal de SSID (hidden) van de modem weer anable zetten ?

LEES !!! enable ipv anable.


Nee, de SuperWifi zendt op beide frequenties uit, zowel de 2.4 als 5GHz. Jouw printer zou het netwerk gewoon moeten kunnen vinden. 

En ja mocht je SuperWifi los willen koppelen, dan kun je uiteraard de wifi op het modem weer aanzetten. 

Via de thuisapp kun je ook het SSID van de SuperWifi aanpassen. 


Beste Nick83 en Bart_Z, erg bedankt voor jullie reactie, ik ben er nu uit hoe het een en ander werkt. Wel minder dan een mogelijkheden dan mijn oude wifi versterker, maar wel een stuk gemakkelijker in gebruik. Inderdaad aansluiten volgens de instructies en klaar. Werkt perfect.


Top! Mocht je nog weer vragen krijgen, laat het dan weten.