Skip to main content
Antwoord

Welke apparaten zitten achter de cryptische beschrijving in MijnKPN netwerkoverzicht

• August 1, 2025
  • 3 reacties
  • 61 keer bekeken

goedendag,

ik kijk af en toe in mijn kpn om te zien hoe wifi en internet is ingesteld, nu zie ik diverse, zeg maar apparaat codes staan en andere nummer reeksen maar er staat niet bij en ik weer niet wat die nummers in houden en aan welk apparaat deze gekoppeld zijn in mijn thuisnetwerk.

ik heb een screenshot gemaakt en misschien is er iemand die mij kan uitleggen waar ze voor staan en bij welk apparaat ze horen, bvd.

grt sier

Beste antwoord door BruisTablet

Dat zijn de benaming die het aangesloten apparaat actief uitstuurt. Sommige hebben weinig fantasie en gebruiken het netwerk communicatie adres(MAC) of het serienummer.

3 reacties

• August 2, 2025

Dag ​@4sier2 , zo te zien zijn dat o.a. een aantal home automation apparaten zoals lichtschakelaars e.d., maar ik zie ook een Epson printer(?) staan. En van één apparaat staat alleen het unieke internetadres (MAC) genoemd. Als je ze niet kunt herleiden naar de diverse apparaten die je aan je netwerk gekoppeld hebt, zou je ze eens kunnen zoeken in het zoekveld van je browser. Vaak zie je dat je dan de naam van de fabrikant en zelfs het apparaat type kunt achterhalen.

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • Antwoord
  • August 3, 2025

Dat zijn de benaming die het aangesloten apparaat actief uitstuurt. Sommige hebben weinig fantasie en gebruiken het netwerk communicatie adres(MAC) of het serienummer.

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • August 3, 2025

Dat zijn de benamingen die het aangesloten apparaat actief uitstuurt. Sommige hebben weinig fantasie en gebruiken het netwerk communicatie adres(MAC) of het serienummer.

Â