Skip to main content

Ik heb een garage in de achtertuin. Daar wil ik een UTP kabel naartoe trekken. Opzich geen probleem. De UTP kabel heb ik al. Dat is een koperen cat5e kabel op rol 100 meter. Ik ga hem vanuit de meterkast naar buiten voeren net onder de tegels. Daarna laat ik hem weer net onder de stenen de garage in lopen en monteer ik hem af op een WCD. 
 

dat heb ik allemaal wel helder, alleen nu nog de mantelbuis. Ik wilde gewoon een rol flexibele pvc buis gebruiken van de gele variant die normaal ook voor elektra binnenshuis wordt toegepast. Dat kost dan ook geen drol. Maar kan dat wel? Is dat spul niet veel te zacht?

Waarom (waterleiding) buis gebruiken. ?

Kan goedkoper en beter.

 

Beste Peter, die buis is te dik. Maximaal 25mm diameter. Die mantelbuis zou vast het dubbele zijn. Zie je het voor je: een gat van 40mm in je buitengevel? Ik moet van onder de stenen haaks omhoogboren in de door de gevel om tegen de vloer aan uit te komen. 

oke duidelijk misschien deze een optie link:

https://leidingshop.nl/flexibele-pp-mantelbuis/?variant=25-x-19-4-mm-l-50-meter&gclid=CjwKCAjwkYGVBhArEiwA4sZLuEgtQg_sXBHfPZglLMZQUnnfI8hQugwrw2D6llQ-jB1lWD1hEklLVhoCki8QAvD_BwE


Deze buis gaat de vloer in hier in de garage en komt er in de meterkast weer uit. Wellicht kan ik deze buis ook wel gebruiken? Het enige nadeel is dan dat dit een grondkabel is. Dus 230V en volgensmij is het niet de bedoeling dat daar een UTP kabel doorheen gaat.


Deze buis gaat de vloer in hier in de garage en komt er in de meterkast weer uit. Wellicht kan ik deze buis ook wel gebruiken? Het enige nadeel is dan dat dit een grondkabel is. Dus 230V en volgensmij is het niet de bedoeling dat daar een UTP kabel doorheen gaat.

Kan wel maar mijn (advies) geen utp gebruiken maar afgeschermd ftp kabel gebruiken 

Cat5e of hoger en 100% koper GEEN cca 


Deze buis gaat de vloer in hier in de garage en komt er in de meterkast weer uit. Wellicht kan ik deze buis ook wel gebruiken? Het enige nadeel is dan dat dit een grondkabel is. Dus 230V en volgensmij is het niet de bedoeling dat daar een UTP kabel doorheen gaat.

Kan wel maar mijn (advies) geen utp gebruiken maar afgeschermd ftp kabel gebruiken 

Cat5e of hoger en 100% koper GEEN cca 

CCA is rotzooi. Dat komt er sowieso niet in, in dit huis.


Deze buis gaat de vloer in hier in de garage en komt er in de meterkast weer uit. Wellicht kan ik deze buis ook wel gebruiken? Het enige nadeel is dan dat dit een grondkabel is. Dus 230V en volgensmij is het niet de bedoeling dat daar een UTP kabel doorheen gaat.

Kan wel maar mijn (advies) geen utp gebruiken maar afgeschermd ftp kabel gebruiken 

Cat5e of hoger en 100% koper GEEN cca 

CCA is rotzooi. Dat komt er sowieso niet in, in dit huis.

Oke geen zin in graven en nieuwe buis leggen 

Trek de bestaande 230v kabel eruit knoop er een metalen trekveer aan en trek het zaakje terug met ftp kabel cat5e of hoger 

 

 


Deze buis gaat de vloer in hier in de garage en komt er in de meterkast weer uit. Wellicht kan ik deze buis ook wel gebruiken? Het enige nadeel is dan dat dit een grondkabel is. Dus 230V en volgensmij is het niet de bedoeling dat daar een UTP kabel doorheen gaat.

Kan wel maar mijn (advies) geen utp gebruiken maar afgeschermd ftp kabel gebruiken 

Cat5e of hoger en 100% koper GEEN cca 

CCA is rotzooi. Dat komt er sowieso niet in, in dit huis.

Oke geen zin in graven en nieuwe buis leggen 

Trek de bestaande 230v kabel eruit knoop er een metalen trekveer aan en trek het zaakje terug met ftp kabel cat5e of hoger 

 

 

Ja.. dat wordt m niet. Dan is er geen licht meer hier. Ik ga m ernaast proberen te leggen. Wil t niet leg ik alsnog een mantelbuis.