Skip to main content

Mijn werk laptop die ik heb overgenomen van werk kan geen verbinding maken met internet. Geeft aan: Niet verbonden  ( na invoering wachtwoord)

Alle andere apparaten in huis werken goed. Laptop niet

Extra wifi is is al aangemaakt maar daar komt zelfde problem voor.

Hallo ​@Gudula , heb je een schone installatie van Windows op je laptop gezet/laten zetten?

Als er nog een versie van je werk op staat, moet je even aan systeembeheer daar vragen of er nog restricties zijn ingesteld.

Bij een schone installatie van Windows zal je in de regel toch werkende wifi moeten hebben nadat je bent ingelogd. Heb je wel een wifi-verbinding maar geen internet, of heb je helemaal geen wifi werkend?

Hi! Mijn werklaptop deed het thuis prima op Ziggo wifinetwerk. Er waren geen restricties vanuit werk. Sinds overstap naar KPN werken iPads en GSMs uitstekend. Maar bij aanmelden laptop op KPN wifi geeft KPN ann na inlog met correct wachtwoord dat er geen verbinding gemaakt kan worden. 
Ik heb dus werkend internet via wifi. Maar mijn laptop krijg ik niet verbonden. 

Is er misschien een vast IP adres ingesteld op die laptop ? 
Ziggo gebruikt namelijk 192.168.178.x en KPN 192.168.2.x

@WalkerOfTheDay Waar vind ik dat als ik geen toegang heb tot mijn wifi? Ik moet dan toch eerst wifi functionerend hebben?

@WalkerOfTheDay Waar vind ik dat als ik geen toegang heb tot mijn wifi? Ik moet dan toch eerst wifi functionerend hebben?

Beste ​@Gudula daar heb je geen internet voor nodig, klik met de rechter muisknop r.o. op de taakbalk op het netwerkicoon, klik dan op ‘netwerkproblemen vaststellen en/of op ‘netwerk- en internetinstellingen’.

Dan lost of Windows het automatisch voor je op of je kunt zelf de nodige instellingen aanpassen.

Succes.

Beste JanD. Die route heb ik eerder gevolgd. Als ik dan mijn KPN netwerk selecteer en probeer in te loggen met wachtwoord, geeft hij (na verificatie) toch weer reactie: 

“Kan geen verbinding maken met dit netwerk”.

Ik kom in de community van een jaar geleden dezelfde vraag met het zelfde probleem tegen! Daar wordt geadviseerd om “in de modem de wifi instellingen te wijzigen van van 5G naar 80Hz”. Hoe dan? Ik ben zelf geen IT-er….

Ik was altijd een tevreden klant van Ziggo. Sinds vorige week overgestapt naar KPN, vanwege “goede recensies”. Ik twijfel nu toch enorm of die switch wel handig was…..

De chatbot komt er niet uit en verwijst naar een telefonische KPN hulpdienst. Deze man komt er niet uit en verwijst mij naar Community. Wie heeft nu het juiste antwoord? 

Beste ​@Gudula bij de route zoals ik eerder beschreef kom je ook tegen: netwerkinstellingen herstellen.

Klik daar op en alle netwerkinstellingen van wifi, LAN en Bluetooth worden teruggezet naar hun fabriekswaarden, als het via de wifi dan nog niet lukt, moet het via een LAN-kabel altijd lukken.

Succes.

Reageer