Skip to main content

Beste KPN,

 

Kunt u mij helpen met het volgende. Wij hebben twee problemen in huis die we willen oplossen:

  1. we hebben slechte televisie op de begane grond omdat de (kpn) tv-ontvanger niet goed meer functioneert. Dit komt omdat de draadloze verbindingsset (via het stopcontact) steeds foutmeldingen geeft (hij sprint constant op rood / de draadloze verbindingsset is ouder dan 5 jaar).
  2. daarnaast hebben we op de eerste verdieping in huis een slecht wifi signaal.

We willen graag beide problemen oplossen. Ik heb daarom begin van deze week telefonisch contact opgenomen met de kpn en gevraagd om een goed advies. Na alle mogelijkheden te hebben gewogen, hebben wij gekozen voor de duurste oplossing. Te weten: de super wifi.

Er zitten namelijk twee wifi versterkers bij de super wifi en we zouden er dan 1 gebruiken om de tv-ontvanger mee aan te sluiten. Dit wordt gedaan door een lankabeltje tussen de wifi versterker en de tv-ontvanger. Dit functioneerde goed!

Echter, wij waren er van overtuigd dat er twee draadloze verbingssets bij de super wifi horen. Dit werd door uw kpn collega gezegt maar dit staat ook op uw internet pagina over super wifi. Er staat nergens dat de eerste versterker niet draadloos is, er staat overal dat je twee draadloze versterkers hebt!

Wat schetst onze verbazing bij het aansluiten van de superwifi. Er dient 1 van de 2 wifiversterkers permanent met een lankabel op de router te worden aangesloten.

Hierdoor kunnen wij dus niet een wifiversterker op de eerste verdieping plaatsen om ons wifi probleem op deze etage op te lossen.

We hebben daarom wederom telefonisch contact opgenomen met de kpn. Ons werd geadviseerd om deze vraag op het forum te stellen omdat ze niet wisten wat de oplossing hiervoor is, kan er bijvoorbeeld een derde wifi versterker worden aangesloten en wat kosten deze… maar eigenlijk baal ik gewoon heel erg omdat ik dacht voor dit bedrag in 1 keer klaar te zijn (het is toch wederom als vaste klant een extra investering) en nu heb ik mijn twee problemen niet opgelost en zou ik (als het tenminste  kan) nog meer geld moeten investeren terwijl ik dacht voor dit bedrag klaar te zijn.

Kunnen jullie mij verder helpen?

 

Met vriendelijke groet,

 

een trouwe KPN klant

 

 

Het is echt niet zo moeilijk om een goed netwerk te krijgen. Zet op iedere etage een "Wi-Fi versterker " neer. Bekabeld uiteraard. En vervang die draadloze verbindingssets ook door een kabel. Heel veel werk maar je  hebt nooit meer problemen. 


Hey @Wifi_versterker_1, een zeer terechte vraag die je aan onze community kunt stellen, welkom op het KPN forum :)

Flink zuur dat je verbinding op WiFi en DVS niet optimaal is. Ik ben het helemaal met Joep eens, wil je een stabiel en snel netwerk? Sluit je apparatuur aan met een kabel. Daarmee voorkom je dat storingsbronnen in huis jouw verbinding verzwakken. Het is inderdaad even een klusje op zaterdagmiddag, maar je hebt er dan ook jaren plezier van. Heb je vragen hierover? We helpen graag. Laat het ons weten! 


Hey @Wifi_versterker_1, ik zie dat je nog geen reactie hebt achtergelaten. Zijn al je vragen beantwoord? Mocht je graag wat meer informatie willen, laat het ons weten. We helpen je graag :) 


Reageer