Skip to main content

Het is alweer enkele jaren terug dat ik een wifi versterker ‘gewoon een witte’ via kpn kocht.

Bekabeld op de bovenverdieping ging het acceptabel.

Nu heb ik sinds kort een kpn box 12 en daar heeft die versterker lak aan bekabeld of niet.

Signaal wappert tussen 35 en 75 Mbit/s of ik nu van kanaal wissel of niet.

Iemand ervaring ?

 

Om maar een voorbeeld te geven van.

 


Ik neem aan de je handmatig de witte Wi-Fi versterker selecteert met je mobiel?


Ik neem aan de je handmatig de witte Wi-Fi versterker selecteert met je mobiel?

Heeft die een naam of nummer dan ?


Ja die heeft een eigen ssid als het goed is. En als u die dezelfde ssid gegeven heeft als het modem kunt u die beter wijzigen.


Ja die heeft een eigen ssid als het goed is. En als u die dezelfde ssid gegeven heeft als het modem kunt u die beter wijzigen.

Ha Joep die is leuk het enige dat ik gedaan heb is die witte met korte kabel aan de 12 gehangen en verbonden via de knopjes tot er blauwe liggies branden. Daarna op de bovenverdieping in gebruik genomen dan brand er een oranje. Volgens het boekje dus.

Vertel hoe geef ik dat kreng een eigen ssid . 👷‍♂️

 


Je gaat me toch niet vertellen dat je dat ding draadloos hebt staan??? Please 


Je hebt nu een modern stukje techniek in de vorm van de box 12 en achterhaalde techniek draadloos aan met elkaar laten communiceren, niet zo gek dat het niet loopt.

De witte versterker kun je nu nog wel redelijk gebruiken als je deze bedraad aansluit, nu werkt die als een stoomlocotief achter een hogesnelheidstrein.🤔🤔


Je gaat me toch niet vertellen dat je dat ding draadloos hebt staan??? Please 

Eg wel…. het heet wifi versterker geen ethernet verlenger.

Maar dat maakt overigens weinig uit als ik hem boven bekabel is het niet beter.

Icoontje op de Ipad wappert met z’n streepjes.

Dat zei ik al.

Vandaag ga ik die Box 12 proberen te verplaatsen.


Men heeft er de naam WiFi versterker aan gehangen, maar het is geen WiFi versterker maar een WiFi Acces Point, en de witte die je hebt heeft zelfs meerdere ethernetpoorten met een router functie.

https://tweakers.net/pricewatch/457255/kpn-wifi-versterker-dualband-arcadyan/specificaties/

Als je hem draadloos wilt blijven gebruiken succes, zal nooit echt best worden en een gevecht tot het einde, ding is hopeloos verouderd en om hem goed te gebruiken icm de box zal je handmatig moeten overschakelen van BOX 12 naar acces point naar gelang welk punt de beste optie geeft, en aangezien de toestellen steeds meer vasthouden aan het gekoppelde punt waar ze mee verbonden zijn omdat de nieuwere mesh techniek dit eigenlijk zou moeten sturen naar welk punt je verbinding opgezet gaat worden. 

 


Kijk Doornekamp33 eindelijk een antwoord waar ik iets aan heb. Iedereen hier lijkt te denken dat ik weet wat ik doe.

Niet dus. Ik heb de hongerwinter overleeft maar van netwerken heb ik geen notie.

Kan met m’n Macbook pro omgaan omdat ik het vanaf de 1e Mac gewoon ben blijven proberen en doen.

Ben in dienst Radiotelefonist geweest dus weet daar een klein beetje van .

Acces point klinkt echt anders dan dat wf versterker.

Maar goed, Dank voor je reactie ik heb weer wat te stoeien.

Die 12 een ander plekje geven lijkt me een poging waard.

Gaat die witte: Toedeledoki.