Skip to main content

Wij ervaren wat problemen met de WIFI.

Als de WIFI is ingeschakeld, kunnen bepaalde apps niet meer worden geopend.

Voorbeeld aan Rabobank, ABN, Stentor app en dergelijke. 

Dit is best hinderlijk, om voor die app's de wifi uit te moeten zetten.

Wie heeft hiervoor de oplossing? 

Wij hebben zelfs al een extra Super Wifi van KPN geinstalleerd

Hallo @Tonsi 

Gebruiken jullie misschien het KPN malware filter of ESET Thuis (via KPN)?

Daarmee worden andere DNS servers gebruikt en dat zou het probleem kunnen veroorzaken.

Malware filter aan of uitzetten kan je via de pagina https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/malwarefilter doen.

Gebruik je ESET Thuis dan kan je meer instellen en ook websites vrijgeven, zie https://www.kpn.com/veilig/netwerk.htm

Hallo @GeSp 

Dank voor de suggesties.
Helaas zijn hiermee de problemen niet verholpen.

Hallo @Tonsi 

Wat bedoel je precies, je had het malware filter aan staan en nu uitgezet of iets bij ESET gewijzigd?

Had ik niet vermeld maar als je het malware filter uitzet kan het even duren voordat het effect heeft omdat die instelling dan eerst weer in je KPN modem moeten worden geladen.

Of er bij ESET ook vertraging in zit weet ik niet maar ik vermoed dat het ook even kan duren voordat wijzigingen effect hebben.

@GeSp 

Ik denk dat de aangereikte opties door u niet van toepassing zijn op @Tonsi 

@Tonsi Deactiveer IPv6 in KPN modem zou helpen.

Hoi @Tonsi, welkom op onze community! Zoals je ziet denken we graag even mee, ik zie al een paar goede tips staan. Kom je er een beetje uit? Anders ben ik wel benieuwd waar je precies tegenaan loopt!

@Thomas van KPN
Ik kom er nog steeds niet uit Thomas.
Het probleem is dat de mob. telefoons bij ons thuis niet op een aantal apps kunnen inloggen ( b.v. Rabo, ABN, de Stentor) als er gebruik gemaakt wordt van WIFI.
Als Wifi uitgezet wordt dan lukt dat wel!

Heb al een extra Super Wifi 2 punt via KPN aangeschaft, maar dit is ook niet de oplossing.
De suggesties die hier voorbij kwamen ook al uitgeprobeerd….geen soulaas.
Dus….alle hulp is welkom; het is niet echt onoverkomelijk, maar wel super irritant

Dat is wel onhandig inderdaad, ik heb hier wel een paar topics over voorbij zien komen. Was het ook gelukt IPv6 uit te zetten?

Reageer