Skip to main content

Wij hebben een Experiabox V10 modem en van de een op andere moment hebben we met een aantal apparaten die niet standaard aanstaan een probleem met de verbinding.

Dat wil zeggen:

  • de mobiele telefoons hebben verbinding met het netwerk
  • Google Nest heeft verbinding met het netwerk
  • Smart-lampen hebben verbinding met het netwerk
  • Met de mobiele telefoon krijg ik verbinding met het modem om in te kunnen loggen

Echter na opstarten van de laptop (2 maal maken deze geen verbinding met het netwerk)

Contact gehad met klantenservice en hebben de modem een reset gedaan waarna

  • alle apparaten vanzelf opnieuw contact maken (netwerknaam bestond ook nog gewoon met bijhorend paswoord)
  • De inlog op het modem wel gerest is en ik deze opnieuw moest instellen

Echter de laptops nog geen verbinding maakten.

Nu heb ik ooit een gastennetwerk aangemaakt en hier maken de laptops dus wel verbinding mee wat ik wel weer raar vind.

Nu komt KPN hierop terug maar misschien heeft iemand in de topic wel een reden wat het zou kunnen zijn

 

 

Ik ga even zoeken maar volgens mij heeft het te maken met de verbinding m.b.t. de wireless mode die is aan te passen in de router.

@wjb weet jij daar meer over te zeggen.

Volgens mij kan deze laptop niet overweg met de nieuwste soort verbindingen.


KPN Box staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft jouw laptop daar last van.

Zet daarom in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced

Bedankt voor jullie informatie.

Is dit dan een instelling die vanuit KPN is gedaan zonder dat gebruikers hiervan op de hoogte zijn gesteld?

Dit is namelijk een probleem was zich opeens voordoet en voorheen nooit een probleem was.

Blijft alleen de vraag nog openstaan hoe kan ik met mijn laptop nu verbinding maken met het modem als ik geen wifi verbinding krijg met het modem en ik geen datakabel op mijn laptop kan aansluiten


Via een smartphone kunt u ook verbinding maken met de router.

 


Okay ga het proberen.

Blijft nog wel de vraag openstaan hoe dit opeens kan, is dit een actie die is gedaan door KPN, heb jij daar ook een antwoord op @Jeroen Ruiter 


Ik weet niet zeker of dit het probleem is, aangezien het om de box 12 ging waarover ik informatie heb gevonden. Als apparaten werken, behalve een laptop, dan moet het toch een specifieke instelling zijn lijkt mij.

 

 

 


oh en dan nog iets jij hebt het over een box 12, maar wij hebben de experiabox V10. Is dat dan hetzelfde?


Nee, maar wat ik al zeg. Het probleem ligt bij een specifiek apparaat. Bij de box12 had het te maken met deze instellingen maar mogelijk is dat bij u helemaal niet van toepassing. Ik denk alleen maar mee en heb een ander forumlid die enorm actief is om hulp gevraagd bij deze vraag.


Ik ben in het modem aan het kijken en zie dat deze staat op

 


Top snap je helemaal en ben ook dankbaar voor je hulp. 

 


Als u de keuze eronder eens selecteert?


Helaas dit lost het probleem niet op.

Wat ik gewoon heel vreemd vind is dat ik op het zelfde modem ook een gastennetwerk heb zitten en dat ik met de zelfde laptop wel verbinding krijg met het gastennetwerk.

Je zou denk ik toch zeggen dat de instellingen hiervoor op het modem gelijk zijn?

 

Hoop maar dat KPN snel contact met me opneemt

 


Hi @jelleenmargreet, wat een vreemd probleem dit. Alle apparaten willen zonder problemen verbinden, behalve 2 verschillende laptops, als ik het goed begrijp? Om wat voor merk en besturingssysteem gaat het bij die laptops en hoe oud zijn ze ongeveer?


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!

Â