Skip to main content

Hi,

met de glasvezel van KPN heb ik doorgaans geen problemen, behalve mijn Wake Up Light van Philips. Na maandenlang over en weer communicatie met Philips zelf is het niet gelukt het apparaat volledig te laten werken. Het lukt niet om een bepaalde update te installeren, en dit is inmiddels al een derde apparaat wat ik heb gekregen. Wanneer ik hetzelfde apparaat bij iemand anders uitprobeer werkt het wel perfect, maar bij mij thuis niet, terwijl ik een laptop, telefoon, Apple TV etc etc heb waar ik nul problemen mee heb. Afstand is ook niet het probleem want het installeren heb ik ook wel eens geprobeerd door het modem naast de wake up light te zetten. Zonder resultaat. Nu zit ik zelf te denken aan dat het mogelijk met het modem/router te maken heeft, dat die connectie niet tot stand kan worden gebracht ofzo, of evt toch de WiFi verbinding. Het is zo gek dat het alleen bij dit apparaat is, alleen bij mij thuis. Zou mijn eerdere gedachte logisch zijn, of is er misschien iets anders aan de hand? Ik ben heel benieuwd! Dank!

@Mamsyo Welkom op het forum. 

Wat bijzonder dat het apparaat overal werkt behalve bij jou thuis. Mag ik vragen welk modem je gebruikt? 

Zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen en een seintje kunnen geven als dit is gelukt? Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig! 


Hi Rutger. Ik heb het profiel aangevuld. De modem is van Gigabit Genexis. Helpt deze info?:) thanks vast!


@Mamsyo Bedankt voor het invullen van je profiel. Het Gigabit Enexis kastje is je glasvezelpunt, waar ik benieuwd naar ben is welke Experiabox je gebruikt. 

Vreemd is natuurlijk wel dat alle apparaten goed functioneren behalve de Wake up light. Het zou kunnen dat het te maken heeft met de verschillende frequenties op de Experiabox, dit is te scheiden op de Experiabox V10.

Vandaar mijn vraag naar de Experiabox. :)


Hi @Rutger_ 

dat is dan volgens mij de KPN Box 12 met serie nummer: LK20221ME561651

Hopelijk is dit informatie waar we wat mee kunnen. Dankjewel vast!

 

gr Martin 

 


@Mamsyo Bedankt! 

Dan zou het wellicht nog met wifi 6 op de Box 12 te maken kunnen hebben, je zou de tip van @RBxx kunnen uitvoeren om te kijken of de Wake Up Light dan wel werkt. 

Mocht dit het probleem niet oplossen durf ik helaas niet direct te zeggen waar het wel mee te maken kan hebben. Kun je laten weten of het hiermee opgelost is? 


Hoi @Rutger_ en @RBxx,

Dankjewel voor de reactie. Ik zie echter niet in deze draad het antwoord van @RBxx terugkomen. Dus ik weet niet zo goed welke tip hij heeft gegeven. Ik wil het graag proberen. Zouden jullie mij hierover kunnen informeren? Dankjewel vast!

gr Martin  


Hoi @Rutger_ en @RBxx,

ik heb het bericht gevonden en meteen gekeken. Ik denk dat die modus daar al op staat: 

Mode 2.4Ghz WiFi SSID: 802.11 b,g,n,ax

Mode 5Ghz WiFi SSID: 802.11 a,n,ac,ax

Dus ik vrees dat ook niet de oplossing is. :(

 

gr Martin 


@Mamsyo je moet de instelling proberen zonder ax. Dus b,g,n en a,n,ac


Dankjewel voor je snelle reactie @RBxx 

Waar kan ik dit aanpassen? Als ik ga naar My Modem - WiFi zie ik die instellingen wel staan, maar kan ik daar geen mogelijkheid vinden om het aan te passen. Of kijk ik verkeerd? Dank alvast!


Ga dan een stap verder WiFi -> Advanced dan vind je twee tabbladen ​​​​​2.4GHz en 5GHz.


Hoi @Rutger_ en @RBxx,

ik heb het gevonden en geprobeerd nu wel een juiste verbinding te maken. Helaas niet gelukt en de problemen zijn niet weg. Zou een mogelijk andere router wél de oplossing kunnen bieden? Ik zal op zoek moeten naar een andere oplossing vrees ik. Voor nu in ieder geval dank. 
 

gr Martin 


Hallo @Mamsyo 

De KPN Box 12 gebruikt op beide banden (2.4GHz en 5GHz) dezelfde WiFi-naam (SSID). Mogelijk heeft de wake up light daar moeite mee. Je zou 5GHz tijdelijk uit kunnen zetten. Dat gaat via WiFi → Basic. Misschien lukt het dan wel om te koppelen. Daarna zet je 5GHz weer aan.


Dag @RBxx 

dank voor je reactie. Klopt inderdaad ja. Ik las dit ook op internet en ook direct geprobeerd gisteren. Helaas blijkt dit wederom niet de oplossing. Mijn opties zijn nu ook op eigenlijk. Ik vrees dat ik er maar gewoon mee zal moeten leven vrees ik haha. Voor zover bedankt voor de hulp in ieder geval. 
 

gr Martin 


Als je er echt niet uitkomt, dan kan je eventueel een goedkoop 2,4 WiFi accespoint aanschaffen. Zoiets bijvoorbeeld:

https://www.megekko.nl/product/2105/285942/Accesspoint/TP-LINK-N300-Wireless-N-Access-Point

Dat moet haast lukken om hem daarmee te laten verbinden. Ik kan natuurlijk ook geen garantie geven. Maar het moet lukken eigenlijk. 


Hoi @Nick83 

dankjewel! Je hebt mij de oplossing aangereikt want het werkt nu. Superfijn! Heel erg bedankt! Ik ben er blij mee!