Skip to main content

Geachte forumleden,

Vanochtend om 06:30 was plotseling ons WiFi signaal volledig verdwenen, zodat al onze draadloze apparaten opeens zonder verbinding zaten. Met Wifi-analyzer app op de mobiel was onze netwerk niet te vinden. Met UTP kabel verbonden apparaten aan de Experia werkten wel. Uiteraard alles geprobeerd, reset, reboot, wifi aan/uit. Mijn conclusie was: Wifi radio kapot. Nieuwe modem besteld bij KPN.

Echter, om 19:54 begint mijn telefoon plotseling bestanden te downloaden. Ik had weer Wifi! Ook ander apparaten waren ineens weer verbonden. Nu kom ik er net achter dat onze wifi extender geplaatst aan de andere kant van de huiskamer nog niet zichtbaar was in de access point lijst. Deze bleek nu helemaal dood te zijn, terwijl vanochtend de lampjes nog brandden.

Zou het zo kunnen zijn dat de wifi extender op springen stond en een sterk stoorsignaal uitzond dat het signaal van de Experia V8 overstemde? Ineens zijn er op de Wifi analyzer app veel meer access points van de buurt zichtbaar in vergelijking met vanochtend.

Graag jullie mening. Doe er anders je voordeel mee.

Hoi @SapeS, welkom op het  forum!
Zoals je het beschrijft lijkt daar inderdaad het probleem in te zetten. Wat ook een probleem zou kunnen geven is dat je toestel verbindt met de wifiversterker maar die geen verbinding heeft met de experiabox. In sommige gevallen kiest je apparaat altijd het sterkste wifisignaal ook al geeft deze soms geen internet door. 
Fijn dat het nu in ieder geval weer goed werkt!