Skip to main content

Ik heb sinds enkele weken een kpn Box v12. Vanaf deze dag werkt mijn internetradio  Soundmaster ir6000sw niet meer naar behoren. Telkens als ik de radio opnieuw aanzet vraagt hij om internet.

Heb al alles mogelijke gedaan in de modem gegevens van wifi en in de radio zelf .

Telkens als ik denk dat het goed gaat en hem afsluit krijg ik toch bij het opnieuw aanzetten van de internetradio de melding “ Internetverbinding mislukt “ . Voorheen bij de modem van T-Mobilethuis had ik geen enkel probleem hiermee.

Wie kan me verder hiermee helpen om de radio gewoon te kunnen gebruiken via de wifi ?

 

 

Hoi @Guus1950, welkom op ons forum! 
Ik vermoed dat dit apparaat niet werkt met Wifi6.
Hier zijn twee oplossingen voor;

Je kunt een gastnetwerk aanmaken voor je Soundmaster:

Je kunt wifi6 uitzetten op je Box 12:

Hallo, ​​​

De KPN Box staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft jouw laptop daar last van.

Zet daarom in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

De andere oplossing voor dit probleem is mogelijk de driver van je laptop handmatig te updaten via de Intel website.

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced

Op sommige apparaten kun je met een softwareupdate ook oplossen maar met een internetradio lijkt me dat lastig.


Ik heb een extra wifi 2.4ghz aangemaakt en daar werkt de internetradio prima op.

Toch bedankt voor de reactie.

Guus1950