Skip to main content

Goedendag.

De situatie is als volgt:

  • Experiabox v10
  • Wifi uitgeschakelt op experiabox v10
  • Orbi rbk353 in access point mode, aangesloten op ethernet poort 3 (ook 4 geprobeerd) van de experiabox v10
  • Orbi gebruikt zelfde SSID en wachtwoord als ik op de experiabox gebruikte zodat alle apparaten direct overgingen.
  • TV/Raspberry Pi/PC staan nog wél met ethernet kabels aangesloten op poort 1 en 2 van de experiabox.

2x per dag valt de wifi weg, ongeveer elke 10-12 uur. De TV/raspberry pi/PC die met ethernet zijn verbon den aan de experiabox v10 blijven wél werken. Ik moet de stekker uit de orbi halen en deze er dan opnieuw in doen, na een paar minuten werken zaken dan weer.


ik heb ook al een andere versie van deze router geprobeerd (ik had toegang tot 2 exact dezelfde uitvoeringen) en bij die ander speelt dit probleem ook. Ik heb 0, 1 en 2 satellieten geprobeerd. Ik heb firmware geupdate. Factory resets. Ik heb andere ethernet poorten geprobeerd. Het helpt allemaal niet.

 

Mijn experiabox draait op 192.168.2.254, en zoals je kan zien draait de orbi op 192.168.2.11

 

Graag zou ik jullie hulp hierbij willen vragen!

Hallo @sander1095, welkom op het KPN Forum!

Ik denk dat je deze vraag het beste bij Orbi neer kunt leggen. Het probleem lijkt namelijk in jouw Orbi te zitten en niet in het KPN netwerk. De apparaten die verbonden zijn met de Experia Box blijven namelijk wel online. Het gaat dus alleen mis met de wifi verbinding van de Orbi. Hier kan ik je helaas niet bij helpen, omdat Orbi geen apparatuur van KPN is.

Of iemand in de community moet nog ideeën hebben. Ik wil diegene dan aanmoedigen om het hier te delen. Anders zou ik de vraag bij Orbi neerleggen.


Beste @sander1095,

Heb je dit toevallig al opgelost gekregen ? Ik ervaar exact hetzelfde probleem en kom er met KPN helaas niet uit ondanks het feit dat het hier bijna 4 maanden vlekkeloos heeft gewerkt.

Groet Ivor    

 

 


Ik heb de Orbi Pro WiFi 6 Mini AX1800.
Ik lees dat je de SSID en wachtwoord hetzelfde hebt als de experia box. Waarom zou je de wifi uberhout aan willen laten als je een mesh systeem hebt aangeschaft. 

Als je ze beide aan wilt zou ik andere SSID's gebruiken.