Skip to main content

Ik heb regelmatig last dat mijn wifi verbinding weg valt. Wanneer ik vervolgens via kpn.com een check doe krijg ik de melding “De instellingen op je Experia box moeten worden verbeterd”. Ik kan me voorstellen dat die instelling één of max een paar keer per jaar kunnen worden verbeterd maar ik vraag me af wat er ‘verbeterd’ wordt wanneer ik dit iedere week/paar weken opnieuw moet doen? 

Ha @sgmjanssen Dat is knap vervelend, natuurlijk. Hoe heb je ‘je instellingen verbeterd’? We hebben onze wifi manager; een online tool die je doormeet en ter plekke wat aanpassingen kan doen. Dat is een goeie manier en dat hoeft maar één keer. Heb je trouwens onze topic over wifi al doorgenomen? Je leest er veel tips en je vindt er de link naar de wifi manager. 


Hallo Bart, ik heb de instellingen automatisch aan laten passen en heb toevallig via chat al met een van de medewerkers van KPN contact gehad. Hij raadde mij aan om zelf in te loggen op het modem en daar handmatig het chanel aan te passen. Ik heb dit nu gedaan dus ik wacht maar weer af hoe lang het goed blijft gaan. Ik zal het topc over wifi ook nog eens doorkijken.


Hi @sgmjanssen, deze week heeft @Bart_ vakantie dus ik neem het stokje van hem over :slight_smile:

Ik begrijp dat je op aanraden van 1 van mijn collega's al aan de slag bent gegaan met het wijzigen van de instellingen rechtstreeks in het menu van het modem, heel goed! Het wijzigen van het kanaal, kan helaas met enige regelmaat noodzakelijk zijn. Elk modem werkt met dezelfde kanalen, als je nu bijvoorbeeld kanaal 6 in hebt gesteld en dat werkt prima, zou je denken dat je hem over een poosje niet nogmaals hoeft aan te passen. Maar stel dat je buren hun modem over een maand óók op kanaal 6 in gaan stellen, dan kan dat jouw wifi signaal weer weg gaan drukken en is het wisselen naar een ander kanaal toch wel weer aan te raden.

Uiteraard hoop ik dat er voor een hele lange tijd niets gaat wijzigen bij jou in de omgeving, zodat het kanaal dat je nu gekozen hebt het goed blijft doen :blush:


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik hoop dat dit inhoudt dat het nu nog steeds goed gaat met de wifi :slight_smile:  Anders hoor ik het graag!