Skip to main content

Goedemiddag, sinds afgelopen vrijdag 23 december abonnee van KPN. Ik heb gekozen voor 1Gbit Hussel met TV. Ik heb thuis een mesh systeem van TP-link, DECO M5 (4 stuks). Op de een of andere manier valt de wifi af en toe weg, ik heb de deco's ingesteld als access point en ik heb de wifi op de modem uitgezet.

 

Ik heb mijn vaste PC en de televisie direct met ethernet kabel CAT6 aangesloten op de KPN modem. Wifi heb ik ingesteld als access point en zelf een netwerk gecreëerd. Deze valt dus zo nu en dan uit…. 

 

Hebben meer mensen dit probleem, hoe kan ik dit voorkomen of moet ik het eens proberen met van die KPN wifi versterkers? Of wellicht Experia Wifi ??? 

Hi @R. Roozeboom! Ik kan niet met zekerheid zeggen of het vervangen van de TP-link versterkers door SuperWifi gelijk alles oplost. Wel werkt deze apparatuur beter samen dan de Box 12 dan de TP-link. Het is voor elkaar ontworpen. 

Wel is het verstandig toch nog te kijken wat we kunnen doen met de TP-link versterkers. Komt het wegvallen op vaste tijden voor? Of als er bepaalde apparatuur probeert internet te gebruiken?

 


Goedemorgen @Bram_ ,

Momenteel is het 3 dagen lang zonder hikken of haperen stabiel, dus ik zal het even in de gaten gaan houden inderdaad. Ik kom hier dan ook nog op terug. Bedankt in ieder geval voor het meedenken 👍.


@R. Roozeboom blij dat het netwerk de afgelopen dagen stabiel is! Ik zal daarom het topic voor je sluiten. Mocht het wegvallen toch terugkomen, laat het dan hier weten. Dan help ik je gelijk verder. 🙂