Skip to main content

Hoi admins,

Ik ben al jaren tevreden klant bij KPN. Ik heb nooit problemen gehad met mijn netwerk. Helaas heb ik sinds een maand of 2-3 problemen met mijn Wifi netwerk. De snelheden die ik haal zijn prima (boven 40 MB/s), maar mijn verbinding valt met regelmaat weg. Zeker in deze thuiswerktijd is dat helaas geen optie. Ik heb reeds twee keer contact gehad met de klantenservice, maar daaruit komt geen oplossing. Ik heb zelf een IT achtergrond en heb al het mogelijke geprobeerd. Helaas kom ik via de klantenservice niet verder dan het resetten van de box en het doorlopen van de wifi manager. Doorlopen van de wifimanager levert niets op, omdat de snelheden OK zijn en de verbinding steeds weg valt. Ook worden er ineens wifi versterkers geadviseerd, maar dat gaat ook geen oplossing bieden omdat de snelheid OK is en het echt om het wegvallen van totale signaal gaat. Ik ben docent en kan het me niet veroorloven om uit mijn eigen les gegooid te worden ivm een wegvallende verbinding. 

Wat achtergrondinfo:

  • Ik heb de V10 modem staan (al enkele jaren)
  • Modem staat op de begane grond.
  • Verbinding valt op alle 3 de woonlagen weg
  • Ik heb de wifimanager meermaals doorlopen. Dit geeft geen oplossing.
  • Ik heb de v10 Box meermaals volledig gerest
  • Ik heb geswitcht tussen de kanalen

Ik heb nu 2 weken kerstvakantie. Ik heb mezelf voorgenomen om deze eerste week bij KPN een laatste maal navraag te doen om de verbinding op orde te krijgen. Als dat niet lukt (en de enige oplossing is dat ik 50 euro moet betalen aan een monteur omdat de verbinding niet goed is) ben ik helaas genoodzaakt om over te stappen naar een andere provider. Dat is het laatste wat ik wil (want ik ben al jaren tevreden), maar ik kan me het wegvallen van de verbinding i.v.m. werk gewoonweg niet permiteren. Ook is het lastig het wegvallen van het signaal te reproduceren. Het gebeurd op random momenten. Er zijn ook uren dat er niets aan de hand is. Ik kan me voorstellen dat het lastig is voor een monteur om dan gericht te kunnen zoeken. Ik zelf denk dat het probleem bij de modem zelf ligt en zou graag een nieuwe modem ontvangen om dat in ieder geval uit te sluiten.

Zijn jullie in de gelegenheid om mij in contact te brengen met een collega die wat meer technische kennis heeft en me kan helpen? Jullie kunnen mij ook telefonisch bereiken (nr hebben jullie vast) zodat we sneller kunnen schakelen.

Hopelijk kunnen jullie helpen.

Dat je € 50,00 zou moeten betalen is niet zo. Nou wel als de verbinding tot en met het modem goed is en de storing wordt veroorzaakt door iets achter het modem.  Heb je al getest zonder randapparatuur om uit te sluiten dat hetprobleem zich daar voor doet? Sluiting of oxidatie kan al problemen geven. Ik neen aan dat je geen draadloze verbindingsets of iets wat data verstuurd via het electriciteitsnetwerk gebruikt. Overigens is het natuurlijk veel verstandiger om te werken via een bekabelde verbinding. 


Ik gebruik wel draadloze verbindingsets inderdaad, maar dat doe ik al vanaf het allereerste moment. En dat staat verder los van mijn wifiverbinding toch? Dat TV boven problemen heeft omdat ik het TV kastje vanuit het stroomnetwerk met wifikabel verbind daarvan ben ik me bewust. Maar niet dat dit ook invloed kan hebben op mijn wifi netwerk. Ik gebruik voor die verbinding naar boven via het stroomnetwerk overigens de KPN kastjes zelf.


100% dat draadloze verbindingsets dit soort problemen geven. Ze kunnen de gekste problemen geven. Ze kunnen heel slecht tegen ledverlichting.  Zeker de 200 is zwaar verouderd.  De 1200 wil nog wel eens werken. Probeer een dag te testen zonder. Er zijn hier tig soortgelijke problemen te vinden waar het verwijderen van de draadloze verbindingsets de oplossing was.


Ok, maar hoe kan dat dan als het jaren wel heeft gewerkt? Ik heb hier de 1200 versie en altijd zonder problemen gebruikt.


Kerstledlampjes kan een oorzaak zijn. Of andere ledverlichting.  Of een telefoonoplader die het niet helemaal lekker doet. De buren hebben iets nieuws op het electriciteitsnetwerk aangesloten. Zonnepanelen kunnen van invloed zijn. Kortom er is op de 1 of andere manier ruis op het electriciteitsnetwerk gekomen en kunnen ze niet tegen. Nogmaals probeer het een poosje zonder.  Verwijder ze en reset de v10 en kijken wat er gebeurt.


Ik ben nav je bericht eens gaan nadenken en terugdenken Joep. Ik herinner me dat de storingen in de avond erger zijn. Op die momenten staat de TV vaak aan. Ik heb daarom mijn TV eens uitgezet en sinds dien al een uur geen storing. Vlak daarvoor had ik continu storingen. Op mijn TV staat een Heos surround systeem aangesloten. Het lijkt dus ofwel van TV ofwel van dat Heos systeem af te komen. Dat kan ik natuurlijk nog wel even uitsluiten door los te koppelen. Dan is het alleen de vraag hoe zo'n storing ontstaat en hoe ik die storing kan voorkomen zonder dat ik geen TV meer kan kijken.


Je bent goed bezig @Jeroenvelzeboer :wink: heb je toevallig een losse utp kabel in huis. Zoja verbind dan de tv ontvanger eens met de kabel aan de experiabox.  En verwijder de draadloze verbindingsets toch maar.


Het gaat om de TV beneden, die is al rechtstreeks met UTP aangesloten op de Experiabox. Ik zet net de TV aan en had meteen weer storing. Je opmerking over het stroomnetwerk triggerde me om alles wat via dat stroomnetwerk het stopcontact in gaat eens te testen. Het blijkt dus de TV.

Ongeveer 2 a 3 maanden geleden heb ik daar gerommeld om veiligheidslotjes in de stopcontacten te zetten voor mijn jonge dochter. Vanaf ongeveer dat zelfde moment ontstonden de problemen. Inmiddels heb ik alle 10 de apparaten die op die stopcontacten zijn aangesloten nagelopen en opnieuw ingedeeld. De TV staat nu een half uur aan en heb nog geen storing ontvangen:wink: .

Dank voor je reply. Zonder de opmerking over stroomnetwerk had ik nooit de relatie tussen de elektriciteit en wifi gelegd.