Skip to main content

Interessant verhaal en wij hebben hier exact hetzelfde. Ik krijg het gevoel dat die Dual repeater niet goed werkt want mijn telefoon pakt hem gewoon niet over (kopie instellingen experts box overgenomen). De “super WiFi” punten werken wel perfect met dit principe. Ik heb dus ook geen internet in de tuin en de oplossing lijkt een derde “super WiFi” punt. Maar heb al €150,- betaald voor de belofte van KPN dat er overal WiFi is. Nog eens €80,- investeren?? Dat lijkt me dan een rara belofte toch?

Groeten Alexander

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag, afgesplitst van topic

Kpn belooft goed wifi in huis!! Niet rondom het huis! Maar wat is het probleem met de dual? Die moet je wel zelf selecteren uit de wifi netwerken. Dat gebeurt niet automatisch. Dat doen de experia wifi's wel.


Maar wat is het probleem met de dual? Die moet je wel zelf selecteren uit de wifi netwerken. Dat gebeurt niet automatisch. Dat doen de experia wifi's wel.

Wat bedoel je hiermee?

Ook de "super"WiFi's hebben smart/fast roaming en bandsteering dus zou een apparaat automatisch naar het beste toegansgspunt geleid moeten worden.

Ik zie wat dat betreft ook helemaal geen verschil tussen de "super"WiFi en de Experia WiFi.

Ook een ander wifi toegangspunt (zonder fast/smart roaming) zou automatisch geselecteerd moeten worden als de veldsterkte van de "super"WiFi's te laag is geworden.

@AdeBoon, wat is in de tuin de veldsterkte van jouw "Dual repeater" en van jouw "super"WiFi"?

Dit kan je op een Android toestel meten met de app WiFi Analyzer.

 


Hey @AdeBoon, welkom op het KPN forum. Heb je bovenstaande berichten nog gelezen? :) 


Hey Adeboon, we hebben je helaas niet meer gezien. Ik ga er vanuit dat je vragen zijn beantwoord, daarmee sluiten we het topic.

Toch nog vragen? Stel ze gerust. We denken graag met je mee :)


Reageer