Skip to main content

Eerst geneuzel met de V12 modem waar het ontvangst gehalveerd wordt op 5 meter afstand?

Is nu de wifi versterker (witte uitvoering) aan de beurt… 🤯

Wat is er aan de hand:

De wifi versterker staat zowel op accespoint als extender tegelijk aan. Geprobeerd om via fabrieksinstellingen te verhelpen. Daarna geprobeerd met spanningsloos maken, opvolgend een poging gedaan een tweede fabrieksinstellinkje. Maar helaas zonder resultaat?

Ik kan niks meer verzinnen om het probleem op te lossen? 😬

Wie heeft er een idee, om al deze ellende te verhelpen.

Je koopt al die spullen (enige tijd terug) maar heb tot de dag van vandaag nog geen plezier van gehad 😳

 

 

Hoi @webloq! Het gaat erom, neem ik aan, dat hij bij de kop ‘2,4 Ghz informatie (Extender mode) op Status ingeschakeld staat? Het lijkt me een weergavedingetje. Het blok erboven geeft immers duidelijk aan dat Extender mode niet geactiveerd is, en Access Point mode wel. En op het moment dat het apparaat bekabeld is aangesloten, werkt de Extender mode sowieso niet. Die is specifiek bedoeld voor als je hem draadloos aansluit. Dat gezegd hebbende, ik heb even op mijn eigen apparaat gekeken en daar staat wel netjes Status uitgeschakeld. Dus er lijkt wel een verschil te zijn. 

 

Daarom de volgende vragen:

  • Heb je hier op dit moment nog last van?
  • Wat is de firmwareversie van jouw Wifi Versterker?

Dit laatste is vooral relevant omdat we afgelopen week (in batches) nieuwe firmware hebben uitgerold voor de Wifi Versterker. Die heeft geen functionele veranderingen gebracht, er is alleen een nieuw certificaat toegevoegd omdat de oude binnenkort verloopt. De firmware zou versie 001.007.88 moeten zijn. Als dit nog niet zo is, wil je hem dan nog een keer resetten en kijken of het daarna nog steeds als ‘ingeschakeld’ staat. 


Na 3x terug naar fabrieksinstellingen is het mijn uiteindelijk gelukt. En doet de Wifi het weer van de Wifi versterker.

 

Er zat het nieuwste software op geïnstalleerd 


Top, goed om te horen!