Beste,
ik ben recent overgestapt en heb de experia 12 nu ingesteld met 3 Deco M4's. Vanwege een fout bij de oplevering van ons huis hebben we op de begane grond vanuit de meterkast een ethernet/tv kabel direct naar de woonkamer meer. Wel heb ik een ethernetkabel van het modem naar de eerste verdieping. Op die verdieping heb ik nu de eerste Deco M4 geïnstalleerd, en op de zolder en in de woonkamer twee andere Deco M4's die met het netwerk van die eerste Deco zijn verbonden. Het advies is om dan de wifi van het modem uit te zetten omdat je anders twee wifi signalen door elkaar krijgt. Vanwege veel beton in huis is het signaal vanaf de slaapkamer Deco naar de woonkamer echter vrij matig en het internet in de woonkamer dus ook matig. Ik lees ook berichten over verminderde functie van de TV ontvanger als je niet meer op de wifi vanaf het modem zit? Is het in dit geval toch een optie om op de begane grond de wifi vanaf het modem te gebruiken en op de eerste en tweede verdieping de wifi vanaf de Deco op eerste verdieping? Of is dit een onnozel gedachte?
Hoor graag jullie advies, alvast bedankt.