Skip to main content

Om één of andere reden ervaar ik sinds vorige week zaterdag problemen met de WiFi. De antenne op de apparatuur geeft volle bak WiFi aan maar er is geen verbinding. Onze setup is als volgt en heeft een maand of 4 zonder problemen gefunctioneerd. We hebben de Experiabox V10 A welke in bridge modus staat. Hieraan staat het Netgear Orbi systeem gekoppeld, de router en schotels allemaal bedraad aangesloten. Hier haal ik met gemak de beloofde mbits mee en soms zelfs hoger. Afgelopen zaterdag alles losgekoppeld en de glasvezel aansluiting 2 minuten losgekoppeld, hierna de experia box met een paperclip volledig gereset. Hierna alles weer aangesloten en eind van de ochtend leek alles weer goed te werken. Begin van de avond klapte alles weer in elkaar, WiFi viel weg en met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen. De melding op de telefoon was dat de WiFi geen IP adres kreeg. Zondag ochtend alles wederom losgekoppeld en voor nu dus alleen de Experiabox draaien met de mindere WiFi en de rest via de Netgear switch bedraad aangesloten. Helaas op de eerste en tweede verdieping geen WiFi terwijl er een prachtig Orbi systeem hangt. Wat zou hier aan de hand kunnen zijn, gevoelsmatig denk ik dat we alles hebben geprobeerd maar correct me if I'm wrong. Het werkte echt vlekkeloos en alle gezinsleden waren helemaal Happy de Peppie met de WiFi. Jullie kunnen je voorstellen hoe mijn weekend verder geweest is 😉 Ik leer graag dus alle hulp in de juiste richting is welkom ! Groeten Ivor

Om één of andere reden ervaar ik sinds begin vorige week constant problemen met wegvallende WiFi. De antenne op de aangesloten apparatuur geeft volle bak WiFi aan maar er is geen verbinding. Onze setup is als volgt en heeft een maand of 4 zonder een enkel probleem gefunctioneerd. De Experiabox V10 A staat in bridge modus, de 2 IPTV's zijn hier bedraad op aangesloten en de overgebleven LAN poort voorziet de Netgear Orbi Router van prik. De 2 Netgear Orbi Satellieten zijn beide bedraad op de Router aangesloten. Hier haalde ik met gemak de beloofde 200 mbits mee en soms zelfs hoger. Afgelopen zaterdag alles losgekoppeld en de glasvezel aansluiting 2 minuten losgekoppeld. Hierna de Experiabox met een paperclip volledig gereset. Vervolgens alles weer aangesloten en eind van de ochtend leek de WiFi weer goed te werken. Aan het begin van de avond zakte alles weer in elkaar en viel de WiFi weg. Alles geprobeerd maar de WiFi was met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen. De melding bij de WiFi verbinding op de telefoon was dat de WiFi geen IP adres kreeg. Zondagochtend alles wederom losgekoppeld en voor nu hebben we alleen maar de Experiabox draaien met de mindere WiFi. Hierdoor hebben we helaas op de eerste en tweede verdieping geen WiFi terwijl er een prachtig Orbi systeem hangt. Wat zou hier aan de hand kunnen zijn, gevoelsmatig denk ik dat we alles hebben geprobeerd maar correct me if I'm wrong. Alles werkte echt vlekkeloos tot vorige week zaterdag dus ik vermoedt dat we een update hebben gekregen die dit probleem veroorzaakt. Ik heb inmiddels het KPN forum en menig ander fora bezocht en kom niet normaal veel van dezelfde verhalen tegen. Een duidelijke oplossing zie ik jammergenoeg niet of de oplossing is zo technisch dat ik afhaak. Ik leer graag dus alle hulp in de juiste richting is welkom ! Groeten Ivor

*admin: samengevoegd met eigen topic


Hoi @McIve72, welkom op ons forum!
Ik heb je topics even samengevoegd! Inhoudelijk heb ik hier zelf helaas niet heel veel verstand van maar we hebben hier een paar handige topics en een behulpzame community!

Had je de onderstaande topics al gezien?

 

edit: oh en Netgear heeft ook een eigen forum maar daar heb ik verder weinig ervaring mee. Netgear forum


Beste @Thomas, dankjewel! Ik had inderdaad twee topics aangemaakt omdat ik niet zeker wist of ik het op de juiste manier had gedaan… Ik heb de aangegeven links de afgelopen dagen al doorgespit maar kom er niet uit. Via een ander forum heeft iemand mij een advies gegeven wat ik vanavond ga proberen maar dan gebruik ik mijn Netgear Orbi systeem eigenlijk niet op de manier waarop het bedacht was en tot op vorige week prima functioneerde. Wordt vervolgt!   


Beste @Thomas hier nog steeds dramatisch en wegvallend internet. Is er een mogelijkheid dat iemand contact met mij zoekt of moet ik de klantenservice bellen en het verhaal nog een aantal keer vertellen. De links die je hebt aangedragen bieden helaas geen oplossing. Zo jammer dat KPN de updates van hun Experiaboxwn er doorheen duwt zonder overleg maar dat is een andere discussie. Graag verneem ik zsm een reactie van Julie zodat we kunnen bespreken hoe één en ander op kan worden gelost en de niet geleverd diensten worden verrekend. Alvast bedankt!


Hoi @McIve72, jammer dat het niet gelukt is! Met eigen apparatuur is het altijd even lastig.
Vanuit KPN kunnen mijn telefonische collega's en ik je hier maar beperkt mee helpen. Hier op het forum is een hoop informatie en kennis, er is misschien wel iemand die met je mee wil denken maar ikzelf heb hier verder weinig verstand van.

Je zou ook kunnen overwegen een Serviceplus abonnement te nemen.


Beste @Thomas Hartelijk dank voor je reactie! Waar je helaas met een noodgang aan voorbij gaat is het feit dat het gewoon 4 maanden vlekkeloos gefunctioneerd heeft en nu sinds 2 weken niet meer.... Ik heb er alle begrip voor dat jij er geen verstand van hebt maar ik heb er geen begrip voor dat je me doorverwijst naar een communitie waar ik zelf naar de oplossing moet zoeken en moet hopen op hulp van anderen. Knap staaltje struisvogelpolitiek! Het feit dat er vanuit KPN updates voor de Experiabox door de strot worden geduwd en welke er voor heeft gezorgd dat een goed functionerend thuisnetwerk (met eigen apparatuur) spontaan niet meer functioneert doet blijkbaar niet ter zake. Jammer dat KPN meent zo met hun klanten om te moeten gaan zonder een oplossing te bieden oh wacht ik kan overwegen een servicecontract te nemen.... Sorry maar ik geef je voor de geboden oplossing een duimpje naar beneden 👎 We zullen zien hoe dit gaat aflopen maar voor nu zoek ik het een stapje hogerop.


Echt een andere oplossing heb ik helaas niet vrees ik.
Had je de onderstaande topics ook al gezien? Misschien staat daar iets tussen.

 @Nick83 ,@wjb Weet een van jullie misschien waar dit hem in kan zitten?


@Thomas Ook deze topics heb ik inderdaad doorgespit maar helaas de oplossing niet kunnen vinden. Wellicht dat de update die jullie op m'n Experiabox V10A hebben gedaan kan worden teruggedraaid. Wellicht ten overvloede maar alles functioneerde perfect tot op 2,5 week geleden. Als KPN zegt dat ik wellicht beter af ben met een ander modem vindt ik het ook goed hè maar hetgeen ik lees op de diverse fora zegt me dat de V10A niet heel lekker gaat met een eigen WiFi netwerk. Ik heb echter geen problemen gehad en was ook dik tevreden met de kwaliteit en stabiliteit die ik tot 2,5 week geleden had. 


@McIve72, Je zegt dat de je de V10a in bridge-modus hebt staan. Wat bedoel je hiermee?

Ik neem aan dat je de wifi van de V10a uit hebt staan, klopt dat?

Gebruik je de Netgear Orbi in router-modus of in accesspoint-modus?


Beste @wjb , allereerst dank dat je mee wil denken in de oplossing! Bij de eerste setup een maand of 4 geleden heb ik de Experiabox in brug modus gezet, deze verbonden met de Netgear Orbi Router die router modus stond en met de 2 Netgear Orbi Satellieten hierop bedraad aangesloten. Tot op 3 weken geleden werkte dit prima en van de ene op de andere dag ineens niet meer. Diverse fora bezocht en op advies van @Thomas ook de verschillende KPN topics doorgespit en daar stond ergens vermeld dat de WiFi uit op de Experiabox uit moest en de Netgear Orbi Router als access point ingesteld moest worden. Zo gezegd zo gedaan maar dezelfde problemen houden aan. Ook destijds het binnenkomende glasvezel kastje 2 minuten van de stroom losgekoppeld maar helaas geen enkele verbetering... Ik hoop dat je ons in de juiste richting kan helpen naar een oplossing.


Pfff.... wat een topic. Er staat 3 of 4 keer hetzelfde.

Allereerst: er bestaat geen bridge modus bij de KPN apparatuur. Dus wat bedoelt u daarmee?

Welke merk en type switches gebruikt u? Heeft u ook tv van KPN? Hoeveel ontvangers?

Gebruikt u een draadloze verbindingset in huis? Zoiets? 

Zonnepanelen? Heeft u die?


Beste @Nick83 , dit komt omdat ik de vraag 2 keer heb gesteld op het forum en deze is samengevoegd door Thomas. Zeg alsjeblieft gewoon "Je" want ik voel me al zo oud 😉 Ik heb geen zonnepanelen en gebruik de Netgear Switch die door KPN is geleverd voor m'n 2 iTV ontvangers (waren er 3 maar onlangs 1 terug gestuurd) Deze blijven overigens vlekkeloos werken. Mijn gevoel is echt dat het probleem wordt veroorzaakt door de Experiabox (na een software update) Mocht jij nog ideeën hebben waar ik het probleem zou moeten zoeken hoor ik het graag. Alvast bedankt!


Beste @Thomas Helaas komen we niet veel verder zo dus zou je aub kunnen zorgen dat iemand van de klantenservice contact met me zoekt om de levering van een vervangende Experiabox/Modem te plannen. Alvast bedankt.


Ah balen @McIve72, je kunt altijd even met ons bellen op 0800-0402 voor de klantenservice maar een modem vervangen we alleen als deze aantoonbaar defect is. Houd daar wel rekening mee.


@Thomas Das zeker balen.... Ik snap wat je zegt en proef goed welke kant dit op gaat want de Experiabox zal volgens KPN normaal functioneren. Hij functioneert alleen niet meer zoals hij dat 4 weken geleden deed. Ik weet wat me te doen staat, je mag dit topic sluiten en ik dank je voor alle hulp.