Skip to main content

Eind november ben ik overgegaan op KPN Box 12 (ipv Experia), werkt allemaal prima, behalve 1 ding.

Van de week heb ik een oude HP Laptop (ik geloof uit 2016 met Windows 10) uit de kast getrokken ivm thuisonderwijs voor mijn dochter. De laptop ziet mijn wifinetwerk, maar kan er geen verbinding mee maken. Alle andere apparaten(telefoons, andere laptops) kunnen dat wel.

Het advies in een andere thread op het forum met een vergelijkbaar probleem was om de instellingen van de kpn box aan te passen: naar  wireless mode 2,4ghz naar 802.11b+g+n, maar dat mocht niet baten.  Wie kan mij verder helpen? Dank voor de hulp!
groeten

joost 

 

Kijk bij de fabrikant van je laptops of er updates beschikbaar zijn. Voor de Kpn box 12 moet je vaak de intel drivers van oudere laptops/pc’s eerst updaten voordat de wifi verbinding werkt. Als je geen netwerk aansluiting op je laptop hebt moet je even een ander wifi netwerk op zoeken of via mobiel een hotspot aanmaken.

 


Hallo @JoostvdHart , heb je ook de KPN Box 12 aangepast naar 802.11a+n+ac (5GHz) ?


Goedenavond gjtm en Ruud, dank voor jullie reacties. Ik heb inmiddels ook de kpn box 5ghz aangepast naar 802.11a+n+ac en via een hotspot op mijn telefoon updates gedaan van windows en de bios. Dat duurde even...maar helaas nog geen succes. Ik kan alleen nog bedenken de drivers van mijn netwerkadapter (realtek) te updaten als beschikbaar.  Mijn mobielbundel is inmiddels op dus dat gaat nog langzamer. Ik zal ook maar met KPN klantenservice en HP klantenservice gaan contacten.

Mocht iemand in de tussentijd nog een idee hebben...ik houd me aanbevolen!


Goedemiddag @JoostvdHart, welkom op het forum! 
Heb je nog een oplossing kunnen vinden?


Goedemorgen, gebeld met kpn klantenservice. De oplossing is geworden het aanmaken van een guestwifi via de kpn box. Het werkt!