Skip to main content

Goedenmiddag,

Ik heb een vraag over het bereik van onze wifi. We wonen in een huurhuis en er ligt geen internetaansluitingen om kabels op aan te sluiten. in huis. Dus alle suggesties over bedraad versterken graag achterwege laten.

We hebben een experia V10 en een oude dualband wifiversterker. Het wifi van KPN is niet het beste wat we gehad hebben maar dat terzijde. De wifiversterker staat op de 1e verdieping om het signaal op zolder te verbeteren. Nu is het zo dat bij filmpjes kijken op zolder het wifi om de haverklap wegvalt op je mobiel.

Mijn zoon studeert op de schuurzolder, omdat er in huis geen andere ruimte is. De versterker staat op gelijke hoogte met de schuurzolder. Daar zit wel een afstand tussen. De laptop pikt het signaal van de versterker wel op. 2 streepjes. Via je mobiel pakt hij het signaal ook maar valt weer weg. Bij geluk kan je hooguit 10min iets streamen via chromecast.

Op welke manier kan dit worden verbeterd. het feit dat het signaal in huis op zolder steeds wegvalt is al waanzinnig. Zoals ik zei hebben we geen mogelijkheid om via kabels internet te krijgen dus die suggesties weglaten.

 

De enige oplossing is dan investeren in goed draadloos systeem zoals dit https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1363469/3-kpn-superwifi-punten/?pos=0

Het kost wat maar dan ben je meteen klaar.


Ook met SuperWiFi's blijft dit flut. Dat kan ik je nu al vertellen. Die hebben in deze situatie nauwelijks toegevoegde waarde boven wat @MwWeststrate nu heeft. Maar het k-woord mag hier niet genoemd worden lees ik, dus dan stop ik maar gelijk 😑


Zal ik het dan toch maar zeggen?

 

KABEL!!!

 

Nee, echt waar; ik merk dat je er niet aan wilt, maar vaak is er meer mogelijk dan je denkt. Bij iedere bouwmarkt kun je kabelgootjes van 9x5mm kopen. Deze hebben een plakstrip en hiermee kun je dus heel onopvallend langs bijvoorbeeld het schutboord van de trap een kabel naar een bovenliggende verdieping leiden.

Laat je creativiteit de vrije loop en doe ermee wat je wilt.


@Nick83 Ik had even over het hoofd gezien dat het de schuurzolder was.  Mijn advies was dus helemaal fout.


@Nick83 Ik had even over het hoofd gezien dat het de schuurzolder was.  Mijn advies was dus helemaal fout.

Nou ja ... fout advies ... voor iemand die op voorhand al zegt datie echt geen kabels wil is jouw advies zo ongeveer het enige mogelijke advies 😁

@MwWeststrate zou eventueel een draadloze verbindingset kunnen proberen. Maar ook daarvan is succes niet zeker.


Heb je wat aan de tips hier @MwWeststrate:slight_smile:


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!