Skip to main content

 

@De_echte_Hopjesvla, kun je je experiabox eens een volledige reset geven met het paperclipknopje achterop en als deze weer volledig opgestart is de wifimanager nog eens doorlopen? Ik vermoed dat een van de aangepaste instellingen op je experiabox de wifimanager in de weg zit op het moment.

Ook ik heb een probleem met de wifi manager. Ik heb de oude superwifi punten vervangen door de 2.0 WiFi6 variant. Ik heb de Experiabox V10.

Ik zie op mijn iPhone 13 Pro Max, dat de verbinding geen WiFi6 is maar de reguliere.

De WiFi manager loopt vast bij de vraag waar de wifi het belangrijkste is… Om dit te verhelpen dus mijn toevlucht gezocht in het forum en zoals hierboven voorgesteld de experiabox een reset gegeven. Dit met gevolg dat hij nu aangeeft dat hij zelf weer WiFi aan het uitzenden is en dus blijkbaar niet via de SuperWifi punten aan het zenden is.

Echter, de WiFi Manager loopt vast na de vraag op welke bouwlaag de modem staat.

Wat zou ik het beste kunnen doen? Heb inmiddels nog een 2e reset gedaan…

 

*admin: afgesplitst

@Thomas , ook ik heb problemen met de wifi manager. Ik heb sinds een paar dagen mijn superwifi vervangen door de 2.0 versie (aangesloten op mijn Experiabox V10) en wilde vervolgens optimaliseren via de WiFi manager, aangezien ik WiFi6 niet gebruikt zie worden op mijn iPhone 13 pro max en apple tv 4k 2021.

De wifi manager loopt vast bij de vraag waar ik de wifi het belangrijkste vind, zodra ik dit aanklik en op verder klik gebeurt er niets meer…

N.a.v. bovenstaande heb ik inmiddels de Experiabox 2x gerest, 1x middels het knopje en 1x via de interface…, maar ik kom geen stap verder met de WiFi manager.

Ook heb ik de superwifi 2.0 kastjes allemaal gereset en opnieuw gekoppeld… zonder resultaat. En ook WiFi6 werkt bij mij dus niet…

(Kortom, ik kan niet optimaliseren met de WiFi Manager en WiFi6 werkt niet op de SuperWiFi 2.0 gekoppeld aan mijn Experiabox v10)

Nu is mij vraag wat ik nog meer zou kunnen proberen.

 

*admin: verplaatst naar eigen topic


@Thomas , ook ik heb problemen met de wifi manager. Ik heb sinds een paar dagen mijn superwifi vervangen door de 2.0 versie (aangesloten op mijn Experiabox V10) en wilde vervolgens optimaliseren via de WiFi manager, aangezien ik WiFi6 niet gebruikt zie worden op mijn iPhone 13 pro max en apple tv 4k 2021.

De wifi manager loopt vast bij de vraag waar ik de wifi het belangrijkste vind, zodra ik dit aanklik en op verder klik gebeurt er niets meer…

N.a.v. bovenstaande heb ik inmiddels de Experiabox 2x gerest, 1x middels het knopje en 1x via de interface…, maar ik kom geen stap verder met de WiFi manager.

Ook heb ik de superwifi 2.0 kastjes allemaal gereset en opnieuw gekoppeld… zonder resultaat. En ook WiFi6 werkt bij mij dus niet…

(Kortom, ik kan niet optimaliseren met de WiFi Manager en WiFi6 werkt niet op de SuperWiFi 2.0 gekoppeld aan mijn Experiabox v10)

Nu is mij vraag wat ik nog meer zou kunnen proberen.

 

*admin: verplaatst naar eigen topic

Inmiddels is het gelukt om de WiFi manager geheel te doorlopen. WiFi is wel verbeterd maar ik kan niet ontdekken dat de verbinding via de WiFi 6 werkt. 
 

Helaas….


WiFi 6 werkt nog niet op de SuperWiFi's. Dat moet via een firmware update nog toegevoegd worden.


WiFi 6 werkt nog niet op de SuperWiFi's. Dat moet via een firmware update nog toegevoegd worden.

Dank voor je reactie.
 

Het was voor mij iets onduidelijk, ik heb op het forum gelezen dat het alleen om de experiabox v10a en 12 zou gaan. Ook heeft iemand geschreven dat na een WiFi-manager-sessie gebruik kon maken van WiFi 6… dat was dus niet correct.

Ook heb ik gelezen dat er inmiddels al ruim 2 maanden wordt gewacht op deze update? Zou deze binnenkort gaan komen? Ik ben zeer benieuwd!

De enthousiaste reacties die ik ook heb gelezen zijn dan toch niet geheel terecht?


Hi @JanE.Heite, goed om te zien dat je intussen al verder gekomen bent! 

Wifi 6 is wel beschikbaar voor de tweede generatie van SuperWifi, oftwel SuperWifi 2. Je leest er meer over in het SuperWifi 2 topic. Neem daarnaast ook ons topic met alles over SuperWifi door, daarin staan veel tips en informatie.


Hi @JanE.Heite, goed om te zien dat je intussen al verder gekomen bent! 

Wifi 6 is wel beschikbaar voor de tweede generatie van SuperWifi, oftwel SuperWifi 2. Je leest er meer over in het SuperWifi 2 topic. Neem daarnaast ook ons topic met alles over SuperWifi door, daarin staan veel tips en informatie.

Hallo Alexandra, dank voor je reactie.

Ik meende ook dat ik gelezen had de mijn combinatie van Experia Box V10 + Superwifi 2.0 WiFi 6 al zou moeten ondersteunen. Echter als ik op mijn iPhone 13 kijk, zie ik dit niet terug.

Hierom ook de wifi manager willen gebruiken. Bleek dat ook nog de voorgaande superwifi bij ingesteld stond.

Nu, als ik kijk naar de verbinding van mijn iPhone of van onze apple TV 4k 2021 welke ook WiFi6 zou moeten ondersteunen, zie ik niet welke verbinding ze hebben.

 

Ik zie dus bij een aantal apparaten niet, welke type verbinding hij heeft (mogelijk WiFi6) terwijl bij anderen welke duidelijk geen WiFi6 hebben, staat dit wel vermeld.

 

Ik zie niet terug in de berichten waar of hoe ik kan controleren of de Wifi6 functioneert of niet. Je zou het haast wel denken gezien de verbindingssnelheid…

Ik hoor graag… Alvast bedankt.


@JanE.Heite Ik vermoed ook dat de apparaten met zo'n goede verbinding op wifi 6 zitten. Wifi 6 is nog relatief nieuw en veel apparaten zijn er nog niet geschikt voor. Dat zal steeds meer gaan gebeuren. Waar mogelijk pikken de apparaten die ervoor geschikt zijn de verbinding via wifi 6 op, mits het mogelijk is. Ook bij wifi 6 is wifi nog steeds draadloos en gevoelig voor storingsbronnen en andere signalen in je omgeving. Het verschilt per apparaat (merk/type) hoe je kunt zien of je op wifi 6 zit. Dit is een algemene omschrijving:

‘For the Wi-Fi network you're connected to, select Properties next to the Wi-Fi network name. On the Wi-Fi network screen, look at the value next to Protocol. It will say Wi-Fi 6 (802.11ax) if you're connected to a Wi-Fi 6 network.’ Oftewel; even kijken bij de eigenschappen van het wifi netwerk waarmee je verbonden bent.


@JanE.Heite Ik vermoed ook dat de apparaten met zo'n goede verbinding op wifi 6 zitten. Wifi 6 is nog relatief nieuw en veel apparaten zijn er nog niet geschikt voor. Dat zal steeds meer gaan gebeuren. Waar mogelijk pikken de apparaten die ervoor geschikt zijn de verbinding via wifi 6 op, mits het mogelijk is. Ook bij wifi 6 is wifi nog steeds draadloos en gevoelig voor storingsbronnen en andere signalen in je omgeving. Het verschilt per apparaat (merk/type) hoe je kunt zien of je op wifi 6 zit. Dit is een algemene omschrijving:

‘For the Wi-Fi network you're connected to, select Properties next to the Wi-Fi network name. On the Wi-Fi network screen, look at the value next to Protocol. It will say Wi-Fi 6 (802.11ax) if you're connected to a Wi-Fi 6 network.’ Oftewel; even kijken bij de eigenschappen van het wifi netwerk waarmee je verbonden bent.

@Alexandra , dank voor je reactie. Dit ook waar ik ondere andere heb gezocht. Echter staat hier alleen een streepje. Dit terwijl de iPhone 13 pro Max compatibel is. 
Ook de thuis app geeft het type verbinding weer… met die verstande dat de ax niet wordt weergegeven. De apparaten waar van ik weet dat ze ax aan kunnen wordt geen type weergegeven, alleen een streepje.