Skip to main content

Op mijnĀ  Mac (via wifi) kan ik wel een check doen om mijn wifi te verbeteren maar op op Iphone en ipad lukt het niet. Met de Imac kan ik niet door huis lopen šŸ˜‰ Ik krijg bovenstaande melding op de iphone en ipad. Vreemd is wel dat ik gewoon met mijn KPN ID kan inloggen op alle apparaten en alle gegevens verder kan bekijken. Maar ik wil nu juist de wifi check door mijn huis kunnen doen.

Ā 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheidā€‹ā€‹

Hmm, dat is wel vreemd @gatemanĀ :thinking:Ā Het is erg druk op het forum waardoor ik nu pas aan je bericht toe kom, dus allereerst excuus voor de late reactie! Is het inmiddels misschien wĆ©l gelukt?

Zo nee, moet je bij de stapĀ hier voor gegevens handmatig invullen, zoals je klantnummer en/of de laatste 3 cijfers van je IBAN? Of gaat hij direct door naar deze melding, zonder dat je Ć¼berhaupt iets in moet vullen? Als ik het zelf probeer, kom ik er direct in, dus vandaar de vraag over welke gegevens het hier precies gaat!


Is inmiddels geluktĀ 


Ah, helemaal top! Wifi ook beter dan nu?Ā :relaxed:


Kan nogĀ wel iets sneller vind ik. Heb nu dichtbij de router gemiddeld een snelheid van 300


Hmm, voor mij persoonlijk zou 300Mb erg snel zijn, zeker via de wifi! Als je echter een abonnement van 500Mb (gok ik?) bij ons afneemt, snap ik dat dit wat tegenvaltĀ :wink:Ā Haal je wel de volledige snelheid als je via een bekabelde verbinding een speedtest uitvoert?


Ik heb inderdaad 500Mb en die haal bekabeld met gemak. Net nog even gemeten in de woonkamer.Ā 
Ā 

Ā 


Ok duidelijk, dan komt de snelheid in ieder geval goed binnen en hoeven we ons daar niet druk om te makenĀ :relaxed:

Wat me vooral opvalt aan dit meetresultaat, is dat de upload zoveel hoger is dan de download, dat is niet helemaal zoals het hoort. Krijg je hetzelfde meetresultaat als je 1 van je andere apparaten gebruikt om de speedtest uit te voeren? En maak je gebruik van versterkers of lleen van de wifi van de Experia Box?


Ik heb bovenstaande meting met mijn iPhone gedaan. Volgende meting is met mijn Mac. Ik twee SuperWifi punten. 1 in de huiskamer (waar ik de meting doe) en 1 boven. Ook nu is de upload sneller dan de download. Ā 
Ā 

Ā 


Ah, hier is het verschil al kleiner gelukkig!Ā 

Zou je op de Mac eens deze speedtest voor Mac uit willen voeren? Bij de wat hogere snelheden, kan het voorkomen dat onze test niet accuraat genoeg is en er in werkelijkheid een hogere snelheid wordt behaald dan de test laat zienĀ :slight_smile:

Merk je in het gebruik trouwens ook iets? Of lukt alles prima maar vind je het geen fijn idee dat de test niet een superhoge snelheid laat zien?


Bij speedtest voor Mac heb ik een download snelheid van 472Mb. Prima dus. Wel raar dat er zulke verschillen zitten in de testen. Dank voor de hulp. Ben tevreden zo!


Dat lijkt er al meer op!Ā :smiley: Ā Dan lag het dus aan de test, en niet aan de snelheid zelf. Fijn dat je nu tevreden bent, graag gedaan!Ā :blush: