Skip to main content

Hoi,

 

Zoals titel aangeeft kan ik op mijn eigen laptop niet op de Wi-Fi, doordat ik het netwerk niet kan vinden, ook niet handmatig. Ik heb zelf weinig verstand van zaken als het gaat om internet zelf dus zal zo veel als ik nu weet vermelden..

Netwerk is wel zichtbaar en werkende op mobiel en op laptop van mijn zoon…

We hebben beide letterlijk dezelfde laptop destijds gekocht, wat het vreemder maakt.

Verder werkt het internet natuurlijk wel met kabel.

Ik heb KNP Box 12 als router.

 

Probleem is nu ik meer thuis moet werken ik óf een kabel van minstens 5/10 meter moet aanschaffen of gewoon mijn netwerk kan vinden en op Wi-Fi kan werken.  Waarbij het laatste de voorkeur heeft.

 

Graag hoor ik van iemand, alle hulp is welkom!

Groetjes Jesse.

Hallo @Jesse vto 

De KPN Box 12 staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft jouw laptop daar last van.

De allerlaatste Windows updates draaien wil soms helpen. De laptop tijdelijk bedraad aansluiten, Windows updaten en kijken of dan wel de wifi naam verschijnt.

Lukt dat allemaal niet, dan moet je de WiFi instellingen van de KPN Box aanpassen

Zet dan in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced

Beste RBxx,

Bedankt voor je uitleg. Toch heb ik besloten er geen gebruik van te maken. Je bent namelijk verplicht om dan naast 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz) ook SSID en WPA sleutel aan te passen. (Eigenlijk ook het admin wachtwoord, maar gelukkig kon je ook hetzelfde wachtwoord weer opgeven.) Ik vind het namelijk fijn om op de achterkant van het modem te kunnen zien wat het admin wachtwoord, SSID en WPA sleutel zijn. Nu ben je verplicht om eigenlijk een nieuwe sticker te maken als je die compatible modus wilt instellen. Erg vervelend dat KPN zo’n rotmodem levert die niet werkt met alle wifi ontvangers, en als je dat wel wilt, verplicht bent om een labelprinter aan te schaffen. (Als je het goed wilt doen tenminste.) Dus ik heb gewoon een 2e router erachter gehangen.

Groeten Hans.