Skip to main content

Ik probeer een Wii aan te sluiten voor mijn dochter Ben a technisch we hebben KPN interactieve tv als ik het met die 3 gekleurde stekkers aansluit weet ik niet hoe ik het dan op de tv kan krijgen op de afstandbediening zit geen knop volgens mij om daarheen te gaan 🙈dus Help !? 😂alstublieft

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

De Wii en KPN interactieve TV hebben niets met elkaar te maken.

De KPN TV decoder is aangesloten op de TV met een HDMI kabel en de Wii is op de TV aangesloten met die drie gekleurde stekkers. Voor beiden geldt dat de TV als een veredelde monitor fungeert.

Als eerste: je hebt in dit geval niets aan de witte afstandsbediening van KPN. Daarmee kun je hooguit de TV aan en uit zetten en het volume veranderen maar de functies van de TV zelf kun je er niet of nauwelijks mee bedienen. 

Zoek dus als eerste naar de originele afstandsbediening van de TV zelf (dus niet de witte van KPN)

Zet de Wii aan.

Pak de TV-afstandsbediening en zet de TV aan. Zoek op deze afstandsbediening naar het knopje “bron” of “source”

Als je deze knop indrukt krijg je een lijstje op de TV te zien en met de pijltjes op de afstandsbediening  kun je kiezen voor “AV”. (meestal moet je dan ook nog op even op OK drukken op je afstandsbediening)

Als je voor AV kiest zou je het menu van de Wii moeten zien en kunnen gaan spelen,

 

Vergeet niet na het spelen weer met de afstandsbediening naar “bron”of  "source”te gaan en deze terug te zetten op HDMI 1, 2, 3 etc… (afhankelijk van de HDMI ingang waar de KPN TV decoder op aangesloten is). Anders kan je geen televisie kijken  omdat de TV nog steeds de Wii laat zien.


Dankjewel het is gelukt.  Nu nog de rest installeren 😂dat is tot nu toe nog niet gelukt dus mocht je nog tips hebben 😂


Reageer