Skip to main content
Vraag

Wil nieuw modem + wifi versterker aanschaffen, tips?

• March 25, 2025
  • 5 reacties
  • 125 keer bekeken

Heb een vraag?

wil al een tijdje mij modem en wifi versterkers van KPN vervangen voor wat nieuws.

nou wil ik kijken naar een eigen modem en Wifi versterkers.

mijn abonnement bestaat uit 1 GB download en 1 GB upload

ter info veel wifi apparaten (ringbel, rookmelders, koelkast, wasmachine, droger, lampen) in huis veel streaming (Netflix, Prima Video, HBO Max) en internet game (PlayStation 5).

wat zijn goed opties voor mij modem en wifi versterking lees namelijk ook veel over Mesh wifi.

zou graag wat info willen en wat goed keuze voor mijn zijn.

heb zelf dit in gedachten.

modem:  FRITZ!Box 5690 Pro

https://nl.fritz.com/producten/fritzbox/fritzbox-5690-pro/

wifi versterkers: TP-Link Deco BE65

https://www.coolblue.nl/product/942269/tp-link-deco-be65-3-pack.html

sta open voor ander opties of idee.

vriendelijke groeten 
Micha

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 27, 2025

Goedemorgen ​@EvilX250 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Sowieso wil ik je alvast aanraden om dit artikel op onze Kennisbank eens door te nemen. Hier vind je ook nog allemaal tips & trucs die jou mogelijk verder kunnen helpen bij het maken van de beste keuze. Daarnaast wil ik je ook nog wijzen op dit topic over het gebruik van een eigen router. Zelf vind ik het lastig om je hierin van een advies te voorzien met betrekking tot een keuze voor bepaalde apparatuur, zelf gebruik ik namelijk alleen de standaard apparatuur van KPN. Hopelijk heb je iets aan deze informatie 🙏🏻

Forum|alt.badge.img+2

@Jan van KPN 

Heel fijn medewerkers eigen apparatuur gebruikt maar hier heb ik het geprobeerd en ben ik juist vooruit gegaan door te kiezen voor tp link deco want die super wifi zijn om te huilen.

JanIvor
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • March 30, 2025

Ik zou persoonlijk 100% voor FritzBox gaan. Werkt perfect, alles in eigen hand. 

En dan ook de wifi extenders, of repeaters, hoe je het wil noemen, ook van Fritz! Werkt namelijk altijd en zonder veel gedoe. 

Succes met het maken van je keuze. 

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • March 30, 2025

Ik zou persoonlijk 100% voor FritzBox gaan. Werkt perfect, alles in eigen hand. 

En dan ook de wifi extenders, of repeaters, hoe je het wil noemen, ook van Fritz! Werkt namelijk altijd en zonder veel gedoe. 

Succes met het maken van je keuze. 

Ook hier, de Fritz!Box 7590 en twee Fritz!Repeater 3000. Voor hier tot nu toe de ideale en perfecte combinatie. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 31, 2025

@Jan van KPN 

Heel fijn medewerkers eigen apparatuur gebruikt maar hier heb ik het geprobeerd en ben ik juist vooruit gegaan door te kiezen voor tp link deco want die super wifi zijn om te huilen.

Mooi om te lezen dat je voor jezelf een oplossing hebt gevonden die goed werkt ​@Marcomestreech!