Skip to main content

Is het de verwachting dat bij overgang van 2G naar 4G/5G slimme meter verbindingen de dekkingsproblemen in een kelder met veel beton beter zal worden?

Ik heb sowieso oo de vraag gesteld aan Enexis, want het is me nu niet duidelijk of de slimme meter al 4G ready zijn hier.

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt origineel topic]

@MarcelVVE

Welke slimme meter heb je? Bij mij staat er LTE op vermeld. Dus die gebruikt 4G. Deze is hier ooit eens door Stedin vervangen van 2G naar 4G omdat hij niet meer op afstand uitgelezen kon worden. 

Dit is een nieuwe versie van een ISKRA meter

en een eerdere versie

deze codering geven de netwerken aan.

Aha dat lijkt dus op 4G voor mijn eigen meter - maar die doet het inderdaad ook. Verderop in het complex zijn de problemen, ik ben benieuwd of daar soortgelijke meteres hangen.

V.w.b. uitlezen van slimme meters, zodra de netbeheerder geen signaal meer ontvangt, zal er actie worden ondernomen.  

Voor meer informatie, zie https://www.enexis.nl/meter/handleiding-slimme-meter

er is sprake van 30 meters, 6 stuks in één hoek van de kleder van het gebouw en die geven de standen netjes door (daar zie ik op mijn mobiel ook nog beetje 5G signaal). Maar de overige 24 zitten midden in gebouw en daar zie ik geen 5G (no signal).

In dit geval denk ik dat Enexis moet sparren met de provider waarbij deze meters connectie mee hebben of het ontbreken daarvan. 

Reageer