Skip to main content

Goedemiddag,

 

Is het mogelijk om de xperiabox v10a aan te sluiten op een coax kabel.

Heb al een Hirschmann MoCa gekocht maar waar moet waar op als ik deze wil aansluiten op de coax kabel die binnen komt in huis.

Vandaag gaat mij abbonement in en wil graag dit zo snel mogelijk in orde hebben om internet en tv te hebben?

 

 

Het modem kun je niet op een MoCa aansluiten, deze dient rechtstreeks op het ISRA of NT te worden aangesloten. Vanaf daar kun je wel de MoCa gebruiken om een TV op aan te sluiten. Dus NT/ISRA → Modem/V10 → Moca → Moca → Ontvanger. 

 

Hou er wel rekening mee dat KPN je verder op geen enkele manier met deze oplossing kan en zal ondersteunen, nu tijdens installatie of later bij eventuele problemen. Al verwacht ik die niet, die moca oplossing werkt verder prima als de kabels binnenshuis in orde zijn.


@Micvl77 Welkom op het forum. Ik zie dat @gjtm je al van het juiste antwoord heeft voorzien. Aangezien ons signaal niet binnenkomt via de coax kabel is deze manier van aansluiten niet mogelijk. Wel is het inderdaad mogelijk om een tv ontvanger aan te sluiten op deze manier. 


Waarom zou je willen? Het is veel beter om die coax kabel te vervangen door utp. Kost veel minder.


Kpn monteur is geweest maar er moet een telefoon verbinding liggen dus ben aan het graven gegaan op de aangewezen plek, maar vindt deze twee leiding zie toegevoegd foto. Ik denk dat het links is op de foto