Skip to main content
Beantwoord

Yamaha RX-A550 Music cast koppelen aan de KPN Box 12

  • 19 August 2024
  • 6 reacties
  • 67 keer bekeken

Begin augustus overgestapt van Ziggo naar KPN. Werkt op zich naar tevredenheid. Alleen lukt het mij niet om via Music cast mijn Yamaha RX-A550 receiver te koppelen. Hij ziet het netwerk wel, maar geeft de foutmelding - 2305. Iemand hier ervaring mee?

De Box12 is de KPN modem / router.

Daar kan je niets op koppelen.

Of bedoel je via WIFI? 

 

Anders denk ik dat je wilt koppelen met de KPN tv ontvanger i.v.m. de ab.

Welke KPN tv ontvanger heb je?

 

Ik gok op de Sagemcom DIW7022

Zie ook hier. 

Snelcode lijst

Denon 1

Panasonic 6

Harman Kardon 2

Sony 7

Marantz 3

Yamaha 8

Philips 4

Bose 9

Onkyo 5

JBL 0

 

Yamaha code 8 zo te zien.

 

Afstandsbediening afstemmen op de geluidsinstallatie

Wil je met deze afstandsbediening ook het volume van je home cinema-set kunnen bedienen? Volg dan deze stappen:

  1. Kijk of je tv-merk in de snelcodelijst hieronder staat. Zo ja, onthoud het nummer.
  2. Houd de muteknop + het snelcodenummer tegelijk ingedrukt, tot het rode lampje op de afstandsbediening brandt. Je kan nu beide knoppen loslaten.
  3. Druk kort op p+. Het lampje op de afstandsbediening knippert 1 keer rood
  4. Druk op OK. Het lampje knippert 2 keer rood. De afstandsbediening is nu afgestemd op je geluidsinstallatie.
  5. Controleer of de knoppen voor volume en mute werken. Heb je de afstandsbediening niet ook afgestemd op je tv? Dan werkt de TV aan/uit knop nu ook om je geluidsinstallatie aan en uit te zetten. 
    Werkt het niet? Herhaal punt 2 t/m 4 tot het wel werkt. We proberen onder water steeds een andere code. 

Dank voor je reactie! Het gaat mij om te koppelen via Wifi


In de box12 is het standaard beveiligingsniveau van wifi aangepast van WPA 2 naar WPA 2/3. Mogelijk kan uw receiver hier niet mee overweg. Wat u eens kan proberen is in te loggen in de Box 12 en het beveiligingsniveau op WPA2 te zetten.


Dank voor de reactie. Ik heb even ingelogd op de modem, maar de beveiliging staat standaard op WPA2. Is ook maar 1 modus overigens.Receiver ziet het netwerk wel overigens. Alleen het verbinden lukt niet. Zegt de foutmelding -2305 jou iets?


Welkom p de community @Rolf S., die foutmelding klinkt niet als een foutmelding van ons maar als een foutmelding van jouw Yamaha apparaat. Daardoor is het voor ons moeilijk om te zeggen wat het betekent. Ik heb geprobeerd om het via Google te vinden, maar ik kreeg vooral motoren te zien. 

Geeft de handleiding van de Yamaha hier niet meer informatie over? Het zou kunnen zijn dat de WPA sleutel een typefout heeft en dat het daardoor niet werkt, maar zonder dat we weten wat die foutmelding betekent blijft dat gissen.


Inmiddels opgelost:). Alle instellingen bij langs gelopen en opnieuw ingesteld. Eén instelling stond op wireless direct ipv wireless (wifi). Daarna liep het instellen zo door. Een ieder dank voor het meedenken!


Reageer