Skip to main content
zie foto, hoe krijg ik dat weg? Er zit niks in de inbox maar op het scherm blijft het aantal 424 staan





Admin: bericht verplaatst naar juiste categorie
ga eens via webmail kijken. het zou kunnen dat in andere mappen ongelezen mail staat (spam map?
Hoi Alex, welkom op het forum! Ik vermoed dat het probleem hem niet zo zeer in je e-mail zit, maar in de telefoon. De mailapp denkt dan dat er nog ongelezen mail is terwijl dat niet daadwerkelijk zo is. Dat wordt ook wel spookberichten genoemd. Ik zie dat je een iPhone hebt, welke is het, met welke iOS versie?



Er is niet 1-2-3 een specifieke oplossing voor te geven. Er zijn echter wel een paar dingen die je kunt proberen. Zowel met de telefoon in z'n geheel (herstarten) of in de mail app.



Een van die dingen, om zeker te zijn dat er geen ongelezen mails meer zijn is alles markeren als gelezen. Dit kan door in de Ongelezen mailbox te kiezen voor bewerken, en dan selecteer alles en vervolgens markeer als gelezen. Het kan zijn dat de termen die ik noem niet helemaal kloppen. Ik heb zelf geen iPhone dus dit is een vrije vertaling van een Engelse instructie.



Andere dingen die kunnen helpen:


  • Via de instelling Mail uit- en weer aanzetten
  • Je mailaccount uit Mail verwijderen en opnieuw instellen
  • De Mail app verwijderen en opnieuw installeren
  • Je telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen

Je merkt, dit worden steeds drastischere manieren. Dus ik kan me voorstellen dat je niet alles wilt uitvoeren. Als een soort alternatief: je kunt ook in de instellingen uitzetten dat de Mail app de badge met ongelezen mails laat zien. Dan zie je hem helemaal niet meer, ook niet als je daadwerkelijk nieuwe mail krijgt.



Mocht dit allemaal niet helpen, en je bent er zeker van dat er niet daadwerkelijk ongelezen mails zijn, dan kun je nog eens contact opnemen met Apple Support.





Voor de volledigheid nog wel even terugkomend op onze kant van het verhaal. Andre's suggestie om even in de webmail te checken of je inderdaad niet wat over het hoofd hebt gezien is een hele goede.