Skip to main content
Beantwoord

iPhone 15 volgens de shop op voorraad maar mail zegt levertijd onbekend

• September 13, 2026
  • 10 reacties
  • 100 keer bekeken

Gisteren besteld iPhone 15 via de shop. )Ik ben al 40 jaar klant bij kpn) volgens de shop is het toestel op voorraad . Bij deze besteld, daarna krijg je een mail dat ie niet op voorraad is en dat de levertijd nog onbekend is. Rara hoe komt dat? Ik heb vandaag mijn bestelling geannuleerd want dat is misleidend. Als je 40 jaar klant bent en de aangegeven informatie niet klopt op de shop verwacht ik als trouwe klant een iPhone 16 als alternatief met dezelfde condities als mijn bestelling. Als je nu kijkt op de shop is de iPhone 15 nog steeds op voorraad. Beetje vreemd en niet betrouwbaar. 

Beste antwoord door Maja van KPN

En toch is dat de enige verklaring ​@B.R, als je de 128Gb variant hebt kunnen bestellen, houdt dat in dat hij op het moment dat je met het bestelproces begon, nog op voorraad was. Ook al was er nog maar 1 exemplaar, hij is dan nog voorradig en dus bestelbaar. Hij is nu niet meer te bestellen, omdat de voorraad nu echt op is en deze variant nu uit ons assortiment is.
De mail die je hebt ontvangen is een gestandaardiseerde, automatisch verzonden mail. En de tekst daarin klopt overigens ook, er is namelijk nog een kans aanwezig dat iemand die het toestel in de afgelopen 14 dagen heeft besteld, het toestel nog retour stuurt. Dat geretourneerde toestel zou dan alsnog aan jou uitgeleverd kunnen worden. Als je niet had geannuleerd, had je op een later moment dus alsnog je toestel kunnen ontvangen, óf je zou juist een mail van ons ontvangen dat het toestel helemaal niet meer voorradig is, als niemand er 1 geretourneerd zou hebben.

Dit bestelproces staat helemaal los van of je een bestaande of een nieuwe klant bent. 

10 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 15, 2026

Welkom op de community ​@B.R, hoewel de aanleiding minder leuk is 🙁

Om welke specifieke variant gaat het precies? Per kleur en hoeveelheid opslag kan het verschillen of een toestel wel of toch niet direct leverbaar is, dus ik hoor het graag van je zodat ik kan kijken of ik meer te weten kan komen over de door jou gewenste variant!

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 15, 2026

Gewoon zwart en volgens de shop op voorraad maar dus niet . Ik vertrouw de shop niet meer daarom heb ik mijn bestelling geannuleerd . 128 GB had ik gekozen 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 16, 2026

De zwarte iPhone 15 128Gb is niet meer te koop via ons ​@B.R, zie ik nu. Ik vermoed dan ook dat iemand anders gelijktijdig met jou, het laatste exemplaar heeft besteld en dat die net wat eerder was dan jij met het afronden van de bestelling 🙁

Als je nu op de site kijkt, zie je in het zwart enkel nog de 256Gb variant, die hebben we nog wel!

Wat je kunt overwegen, is om het toestel via een externe partner te bestellen, bijvoorbeeld via mobiel.nl (klik). Je hebt dan gewoon je abonnement en je maandelijkse factuur via KPN, maar hebt meer keuze in toestellen omdat mobiel.nl een ruimer aanbod heeft

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 16, 2026

Dat is niet correct zie foto onder mijn tekst , net iemand voor mij geweest en nog steeds op voorraad, ik weet het niet waar u de informatie vandaan haalt maar dit staat op de webshop. Als dat zo is dat ie met 256gb voorradig is vind ik dat ik als trouwe klant van KPN hem meer dan verdient na 40 jaar tegen dezelfde conditie als de 128GB, ik zou het wel waarderen, voor jullie is het een kleine moeite om een trouwe klant te matsen i.p.v. super hoge korting geven aan nieuwe klanten die niet zeker zijn om klant te blijven bij KPN. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 16, 2026

Op jouw screenshot heb je de witte variant aangeklikt ​@B.R, als je het zwarte bolletje aanklinkt zal je zien dat er enkel nog gekozen kan worden voor de 256Gb variant.

Ik snap heel erg goed dat dit voor jou een flinke tegenvaller is, maar dat betekent niet dat we een ander toestel aan kunnen bieden met een korting. Via de externe partner mobiel.nl (klik) is de iPhone 15 128Gb in het zwart voor exact dezelfde prijs te bestellen, dus via die weg kan je alsnog het door jou gewenste toestel bemachtigen voor precies dezelfde prijs 🙂

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 16, 2026

Jullie webshop is niet duidelijk voor de consumenten ik kijk naar een iPhone 15 op de webshop en zie dat ie op voorraad is en als je daar nu op klikt is ie idd niet op voorraad. Nu is de 256gb alleen verkrijgbaar maar rara hoe komt het dat ik de 128GB wel kon bestellen en zeg me niet dat net iemand voor me was want ik geloof er niet in. Ik kreeg gewoon een mail dat ie niet op voorraad was momenteel en dat het iets langer ging duren en jij verteld mij dat ie niet meer leverbaar is, wat moet ik geloven? Als jullie liever de nieuwe klanten willen belonen en niet de trouwe klanten dan zit het voor mij niets anders op dan een iPhone zelfs te kopen ergens anders en niet eens bij een bedrijf dat bij jullie aangesloten is. 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 18, 2026

En toch is dat de enige verklaring ​@B.R, als je de 128Gb variant hebt kunnen bestellen, houdt dat in dat hij op het moment dat je met het bestelproces begon, nog op voorraad was. Ook al was er nog maar 1 exemplaar, hij is dan nog voorradig en dus bestelbaar. Hij is nu niet meer te bestellen, omdat de voorraad nu echt op is en deze variant nu uit ons assortiment is.
De mail die je hebt ontvangen is een gestandaardiseerde, automatisch verzonden mail. En de tekst daarin klopt overigens ook, er is namelijk nog een kans aanwezig dat iemand die het toestel in de afgelopen 14 dagen heeft besteld, het toestel nog retour stuurt. Dat geretourneerde toestel zou dan alsnog aan jou uitgeleverd kunnen worden. Als je niet had geannuleerd, had je op een later moment dus alsnog je toestel kunnen ontvangen, óf je zou juist een mail van ons ontvangen dat het toestel helemaal niet meer voorradig is, als niemand er 1 geretourneerd zou hebben.

Dit bestelproces staat helemaal los van of je een bestaande of een nieuwe klant bent. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 18, 2026

Ik heb deze melding vaker gezien bij kpn “ het was net iemand voor u die sneller was” dat is te makkelijk en niet te checken, std antwoord als er iets mis gaat. Ik ga verder niet op en mijn besluit staat vast ik koop hem bij de concurrent want na 40 jaar klant te zijn had ik wel een commerciële geste verwacht aangezien dat we 2 abonnementen op de telefonie bij kpn hebben + internet & TV. De wereld van nu is niet meer wat het vroeger was. Geen binding met de klanten, alleen maar geld vangen.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • September 18, 2026

Helemaal prima, ik zal ook stoppen met onze processen verder uitleggen ​@B.R, en respecteer je keuze. Wel vind ik het erg jammer dat je nu zo ontevreden bent. Dat had ik graag anders gezien.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 18, 2026

Ik hoef geen uitleg over het proces, ik werk zelf in een commerciële wereld en ga heel anders om met mijn klanten. Het gaat niet altijd om geld in het leven.