Skip to main content

at ik aan het doen ben is een klacht indienen tegen #KPN en #Apple. Hopelijk wordt dit gelezen door de klantenservice, want telefonisch kom ik nergens....

Eergisteren heb ik een nieuwe iphone besteld. Deze zou vandaag (dinsdag) geleverd worden. Hartstikke fijn, maar het bleek blijkbaar een dag eerder te zijn, namelijk gisteren, waarvan ik niet op de hoogte was gebracht. Ook erg fijn, ware het niet dat ik maandag niet thuis was dus vandaag in mijn lunchpauze de iphone op moest halen bij een ophaalpunt waar de iphone was geleverd.

Vervolgens open ik de doos met de iphone hierin en zit er geen oplader in én geen nieuwe oortjes. Een beetje apart als je op zondag belt met #KPN; aangeeft dat je oortjes kapot zijn én je lader niet meer goed werkt. Tevens heb ik aangegeven dat mijn huidige iphone wel een keer aan vervanging toe was en toen is mij aangeraden mijn abonnement te verlengen zodat ik én een nieuwe telefoon zou ontvangen, dus geen beeldschermreparatie hoefde te betalen voor de oude iphone én nieuwe oortjes én een nieuwe lader. Dit zou een win-win situatie zijn volgens de verkoper. Ik zit dus nu met een nieuwe iphone welke ik niet kan opladen omdat er inmiddels een ander oplaadsysteem is blijkbaar én alsnog geen nieuwe oortjes. Dit is me wel beloofd. Als ik dan vervolgens wederom zojuist met #KPN bel wordt er aangegeven dat dit vanwege het milieu zou zijn afgeschaft ivm te veel verpakkingskosten..... Belachelijk aangezien het ieniemie doosje van de iphone is verpakt in een veel grotere doos dan wat nodig zou zijn. Hier hadden prima een oplader en een paar oortjes bij in gekund.

Het antwoord wat ik vervolgens ontvang is dat het #KPN en #Iphone spijt en dat ik de bestelling nog retour kan zenden......😠😠😠😠😠😠

 

 

Hallo @ikbenkirsten 

Jammer dat de verkoper jou daar niet op gewezen heeft. Ik ga ervan uit (en hoop) dat dat uit onwetenheid is gebeurd. Steeds meer fabrikanten laten de lader en oortjes weg uit de verpakking. Draadloos laden is steeds meer de norm en veel mensen gooien de standaard oortjes toch op de berg met ongebruikte zaken. De Earpods zie je steeds vaker gebruikt worden.

Ik verwacht dat een klacht niets uithaalt, Apple (en KPN) zullen geen lader en oortjes naleveren.


Hallo @ikbenkirsten ,

Dit zie je tegenwoordig bij alle nieuwe types. Vervelend, maar KPN is ook afhankelijk wat Apple levert. Als je elders een iPhone koopt, dan zitten die accessoires er ook niet meer bij. 

Het staat trouwens wel vermeld in de specificaties op de website : 

Meegeleverd in de doos

Adapter X

Headset X

Meegeleverde kabels : USB Type-C to Lightning

 

Je kunt eventueel een adapter en EarPods bestellen op de website van KPN : 

https://shop.kpn.com/mobiel/accessoires/

Maar je kunt ze uiteraard ook elders aanschaffen. Bedrade oortjes voor de iPhone kun je niet kopen in de webshop van KPN. 

 

Wel slecht dat je tijdens de verkoop verkeerd bent voorgelicht!Â