Skip to main content

Naar aanleiding van mijn bericht op Tweakers werd mij door een medewerker van KPN aangeraden om de casus ook hier te plaatsen. Het volgende is het geval:

Mijn zus heeft gister een nieuw abonnement afgesloten bij een KPN winkel in Arnhem. Bij dit abonnement zat een iPhone 11 pro. Om deze goed te beschermen heeft ze gelijk in de winkel een origineel iPhone hoesje erbij gekocht en in de winkel een screenprotector laten persen. Ze heeft in de winkel na het persen de telefoon niet meer gezien en is naar huis gegaan. Bij thuiskomt en tijdens het openen van de doos blijkt het scherm van de telefoon te zijn gebarsten. Ze is gelijk terug gegaan naar de winkel om dit te melden. Echter geeft de medewerker die haar geholpen heeft aan dat ze met een onbeschadigde telefoon de winkel uit is gegaan. Dit valt echter niet meer te controleren aangezien die medewerker na het plaatsen van de screenprotector de telefoon niet meer heeft laten zien. De medewerker was keihard en gaf aan dat ze niets anders kon doen dan op mijn zus haar kosten alles te laten repareren. Er zat niets anders op dan de ongebruikte iPhone door KPN op te laten sturen om hem te laten repareren. Dit gaat in totaal €311,- kosten + weer €40,- (dacht ik) voor het persen van een nieuwe screenprotector. Mijn zus heeft een lange discussie gehad in de winkel maar de medewerker gaf aan niets te kunnen doen. 

Wat valt hier aan te doen? Op het Tweakers forum wordt er geopperd dat het kan zijn dat door het persen van de screenprotector er een haarschuurtje is ontstaan die daarna volledig is geschuurd. Hierdoor kan het idd het geval zijn dat de medewerker van de KPN winkel dacht dat mijn zus met een onbeschadigde iPhone de deur uit is gegaan.

Daarnaast wordt op dat forum vermeld dat wettelijk bij een schade binnen 6 maanden na aankoop de verkoper moet bewijzen dat deze schade niet is ontstaan door een productiefout. In hoeverre gaat KPN hier naar kijken nu zij deze telefoon ter reparatie heeft opgestuurd?

Goedemorgen @Moreno, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht.

Helaas een bericht waar ik zelf ook een beetje naar van ben geworden, als ik het zo lees. Het is niet de bedoeling dat het een welles-nietes discussie gaat worden, en ik begrijp hoe je zus zich moet voelen op dit moment, niet fijn! Ik heb zelf geen ervaring met het persen van een screenprotector en ben dit ook nog niet eerder tegen gekomen. Het is en blijft een lastige situatie, maar ik hoop dat we hier jou en je zus hier zo goed mogelijk mee kunnen gaan helpen.

Voordat we van alles gaan nakijken ontvang ik graag wat gegevens (van je zus, indien zij contractant is). Namelijk naam, postcode + huisnummer, klantnummer, 06-nummer en ook in welke winkel zij is geweest. Zij (of jij) kan dit invullen in het Forum profiel. Overal waar privé achter staat is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. 

Ik hoor graag wanneer het profiel is aangevuld zodat we hiermee bezig kunnen gaan!


Ik heb wat gegevens toegevoegd. Het abonnement is afgesloten bij KPN Arnhem Centrum Ketelstraat 11.


@Moreno Susan is al even vrij, dus ik reageer even in dit topic. Vervelend om te lezen dat er in zo'n korte tijd ineens een barst in het scherm zit. Mijn collega's hebben netjes gelogd dat jullie inderdaad meteen telefonisch contact hebben gezocht en de volgende dag naar de winkel zijn geweest. Het enige wat je nu eigenlijk kan doen, is een klacht indienen over het persen van de screen protector. Beschrijf het verhaal zo gedetailleerd mogelijk. Mijn collega's van de klachtenafhandeling nemen dan z.s.m. contact met jou of haar op! Veel succes! 


Reageer