Skip to main content
Beantwoord

kpnmail installeren op Iphone 4s met iOS7

  • 6 October 2013
  • 7 reacties
  • 29189 keer bekeken

De wanhoop nabij. Wie kan mij vertellen hoe je je kpnmail op de iphone 4s zet die onder ios7 draait. Na een middag proberen, onder meer met hulp van de kpn telefonische helpdesk blijft het zo dat er of alleen mail binnenkomt of hij zegt dat de mailserver niet reageert.



De instelling van de ipad / ios7 zijn exact gelijk, die doet het wel. Weglaten (uitzetten) van de smtp server voor uitgaande post helpt niet, wel of geen wachtwoord invoeren bij uigaande post werkt beide niet. Inmiddels een halve dag verder en geen resultaat.



Heb je hier wat aan?



http://www.kpn.com/prive/service/Mobiel/toestelhulp.htm#/apple/iphone-4-s-met-ios-7/support/e-mail/choice_usecase/handmatig-instellen/kpn




Verwijder het account en voeg het opnieuw toe. Gebruik de server van pop.kpnmail.nl als inkomende server en voor de uitgaande mail.wxs.nl gebruiken.



Bij mail.wxs.nl achteraf poort 25 instellen, geen SSL gebruiken en geen gebruikersnaam + wachtwoord invullen bij de uitgaande server. Nadat de instellingen helemaal doorlopen zijn vervolgens het toestel nog eens uit en aan zetten.




Heel veel dank, het werkt!! Jammer dat KPN zelf deze link niet wist.




Ook dank voor de reactie, de handleiding die aan de link vastzat bood voldoende. Jammer dat KPN dat zelf niet weet......




Ik was toch te snel. Het installeren werkt wel maar het verzenden gaat toch mis. Omdat ik ook een ICloud mailbox heb verstuurde de iphone het via die box maar versturen via de kpnmailbox ging bij nader inzien toch niet. De foutmelding is:



De verbinding met de uitgaande server 'mail.kpnmail.nl' is mislukt. Met daarbij de melding dat extra mailservers kunnen worden aangemaakt. Helaas dus. Mijn vraag: kan ik dat oplossen door bij de smtp server de vermelding van gebruikersnaam en wachtwoord te verwijderen? Of toch over naar de andere server die genoemd werd in het andere antwoord?




Wat Shugosha zegt zou ook moeten helpen of heb je dat al geprobeerd?




Heel veel dank, het werkt als je de wachtwoord en gebruikersnaam inderdaad achteraf weer verwijderd. Jammer toch dat KPN niet gewoon een goede procedure vermeld maar goed dank zij het forum is het opgelost.



Met groet,



Michiel **bleep**




Reageer