Skip to main content

Het lukt mij niet om mijn mobiel door te schakelen naar voicemail wanneer ik in gesprek ben? Ik krijg steeds een foutmelding: 'Onverwachte reactie van netwerk' 

Wat doe ik niet goed?

 

Hallo @AvHO 

Je kunt de voicemail inschakelen of uitschakelen. Maar als je de voicemail inschakelt is het altijd van toepassing als je niet opneemt, niet alleen als je in gesprek bent. 

 

Hoe werkt voicemail op je mobiele telefoon? Wanneer je je telefoon niet opneemt, wordt de beller na 20 seconden automatisch doorgeschakeld naar je voicemail. 

Hoe werkt het:

  • Stel een welkomstboodschap in door te bellen naar 1233
  • Zet voicemail aan door te bellen naar 12331 of SMS AAN naar 1233.
  • Zet voicemail uit door te bellen naar 12339 of SMS 'UIT' naar 1233

Voicemail mobiel


Hallo @AvHO , je kunt doorschakelen bij in gesprek naar de voicemail als volgt instellen:

**67*1233#(groene beltoets)

of 

*67*1233(groen beltoets)

e.e.a. afhankelijk type telefoon

alle doorschakelingen verwijderen:

##002#(groen beltoets)

 


Ik hen een Huawei P20 met Android 9.1.0 


Ik hen een Huawei P20 met Android 9.1.0 

Hallo @AvHO , je kunt het instellen op de manier zoals ik hierboven beschreven heb.

 


'Dit nummer is niet in gebruik' krijg ik te horen..... 


@AvHO

Heb je dit al geprobeerd?

Hoe werkt voicemail op je mobiele telefoon? Wanneer je je telefoon niet opneemt, wordt de beller na 20 seconden automatisch doorgeschakeld naar je voicemail. 

Hoe werkt het:

  • Stel een welkomstboodschap in door te bellen naar 1233
  • Zet voicemail aan door te bellen naar 12331 of SMS AAN naar 1233.
  • Zet voicemail uit door te bellen naar 12339 of SMS 'UIT' naar 1233

Voicemail mobiel


Hallo @Noordzee , het lukt @AvHO niet om in te stellen dat er naar de voicemail doorgeschakeld wordt bij in gesprek.

Bij veel mobiele telefoons is daar een menu voor waar het bij werkt en bij veel telefoons is daar hetzelfde menu voor en dan werkt het niet en dan moet je het op de ‘ouderwetse’ manier doen zoals ik eerder in dit topic beschreef en dan werkt het wèl.

 


Ok, maar het is toch het beste om beide manieren te proberen? 


Ok, maar het is toch het beste om beide manieren te proberen? 

Hallo @Noordzee , maar dat is niet de vraag van @AvHO .

 


Prima, dan snap ik de vraag niet goed. Handel jij het maar verder af. 👍


Hallo @Noordzee , je hoeft niet zo gepikeerd te reageren,laten we eens de reactie van @AvHO  afwachten.:relaxed:


Dan heb je mij echt verkeerd begrepen, ik ben zeker niet gepikeerd. Ik zit hier heerlijk bij 23 graden in de tuin en jij hebt hier meer verstand van. 👍😎
Geen probleem dus! 


Hallo @Noordzee ,oké, dan heb ik jouw reactie verkeerd begrepen, even goede forum vrienden verder, gezonde Pasen verder.:relaxed:


Ik denk dat het probleem bij KPN ligt……….


Hallo @AvHO , als je nu de codes gebruikt zoals ik eerder in mijn reactie beschreven heb moet het lukken.

Je moet die codes ingeven op dezelfde manier zoals je een telefoonnummer ingeeft.

Succes.

 


Dat heb ik ook al gedaan, met het volgende resultaat :

'Dit nummer is niet in gebruik' krijg ik te horen.....


Hallo @AvHO , zie ook ondsrstaande link:

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/doorschakelen.htm


@JanD Bedankt voor het meedenken, maar dat heb ik allemaal al (meerdere keren, ook na opnieuw opstarten van mijn telefoon) geprobeerd, en telkens met de door mij hierboven genoemde resultaten (tekst en screenshot). Vandaar mijn conclusie dat het probleem misschien bij KPN ligt. Ik heb nl vroeger een HI abo gehad, dus misschien heeft het daar iets mee te maken


Hoi @AvHO . Merkwaardige storing.

Je hebt je profiel deels ingevuld. Kun je in je profiel ook het mobiele nummer zetten waar het over gaat, dan kan ik gericht onderzoek (laten) doen.

Als je je profiel hebt ge-update, zou je dan hier een comment kunnen plaatsen?


@Erwin_ 

Volgens mij staat mijn mobiele nummer gewoon in mijn profiel…...


Ik zie alleen postcode + huisnummer en je woonplaats :hushed:


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je momenteel voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

 

Admin: Voor meer informatie over voicemail op je mobiel kan je terecht in dit topic.