Skip to main content
Vraag

Multisim Galaxy Watch 5 LTE

• July 5, 2025
  • 3 reacties
  • 50 keer bekeken

Het lukt me helaas niet om Multisim op mijn Galaxy Watch 5 LTE te activeren. Ik heb van alles geprobeerd en vele internetfora bekeken naar mensen met dezelfde problemen, maar helaas alles zonder resultaat.

Huidige situatie:

• S23 Ulta dualsim 
  • Prive KPN fysieke SIM
  • Zakelijk KPN eSIM
  • Galaxy Watch 5 LTE (SM-R905F)

Ik krijg diverse errors:

• Foutcode 1: KPN biedt geen mobiele abonnementen voor horloges aan
  • Foutcode 2001
  • Foutcode 3001
  • Foutcode 4001

Het lijkt erop dat het horloge geen verbinding kan maken met de serviceprovider (KPN), dus het stappenplan dat KPN biedt werkt niet op mijn horloge. Mogelijk dat de QR-methode wel werkt, maar die biedt KPN niet?

Ik heb tevens Call Forwardering uitgeschakeld en 2e sim uitgeschakeld. Bij Instellingen Galaxy Wearable, Over Galaxy Wearable, Module Test, eSIM test, eSIM Features Test Module laat helaas niet KPN als operator zien.

Ik ben ten einde raad en vind het zonde om maar een ander horloge te kopen. Wie heeft de gouden tip om dit werkend te krijgen? Mijn dank is groot!

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 5, 2025

Hallo ​@jeroenvan0s ,

Dit is de officiële instructie: 

Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren op de Samsung Galaxy Watch

Multisim voor de Samsung Galaxy Watch series werkt het beste in combinatie met een Samsung telefoon met Android 8.0 en ten minste 1,5 GB RAM. Het gebruik van Multisim voor een Samsung Galaxy Watch in combinatie met andere Android toestellen wordt niet actief ondersteund. We kunnen dan ook niet garanderen dat dit werkt.

Hoe activeer ik KPN Multisim op de Samsung Galaxy Watch?

1. Open de Galaxy Wearable app op je telefoon.
  2. Tik op ‘Instellingen horloge’ en ga naar 'Mobiele abonnementen'.
  3. Tik bij ‘Een mobiel abonnement instellen’ op ‘Volgende’.
  4. Log in met je KPN ID.
  5. Tik op 'Aanzetten' Multisim.
  6. Tik op 'Ja, ik ga akkoord' en op ‘Doorgaan’.
  7. Tik bij het scherm ‘Geregeld!’ op ‘Sluiten’.
  8. Tik vervolgens bij ‘Een mobiel abonnement instellen’ op ‘Abonnement gebruiken’.
  9. Multisim wordt geactiveerd op je Galaxy Watch LTE. Wacht totdat dit is afgerond, dit kan soms wat langer duren.

Heb je een Galaxy Watch met Multisim bij KPN besteld? Volg dan stap 1 t/m 4 en wacht tot de activatie is afgerond. Gebruik onze toestelhulp voor de uitleg per smartwatch.

bron:

https://community.kpn.com/kennisbank%2Dmobiel%2D139/multisim%2Dbij%2Dkpn%2D584579

Lukt het niet?: 

Dan kan de klantenservice een ticket voor jou aanmaken bij de technische dienst. 

Het eenvoudigste is om dit te regelen via een terugbelafspraak.

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Voor de volledigheid: 

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@jeroenvan0s . Welkom hier.

Is het gelukt met het overzichtelijke antwoord van ​@Noordzee ? En zo niet, heb je al een terugbel afspraak ingepland?

• Auteur
  • Topper
  • July 10, 2025

Dank voor jullie hulp! Ik heb inmiddels een terugbelafspraak gehad en helaas is niet mogelijk om een fysieke privé sim te combineren met multisim in een Dual Sim telefoon. Ik heb naast mijn privenummer nog een zakelijk nummer die via eSIM verbinding maakt. Twee eSIM's naast mekaar gebruiken is niet mogelijk en het heeft mijn voorkeur om op vakantie altijd een eventuele buitenlandse eSIM naast mijn fysieke sim te gebruiken. Afwachten wat de toekomst biedt :)